hschrde Startet 17.April.2005 Link til dette innlegget Startet 17.April.2005 Hei! Jeg har for tida båten min liggende i Fredrikstad, og lurer på en ting: Hvor langt oppover Glomma kan jeg komme i lettbåten? Er det feks mye stryk eller andre hindringer, eller kunne jeg i prinsippet ta sjøveien hjemover i retning Øyeren feks? I så tilfelle - hva slags kart finnes det? Må legges til at jeg liker å finne nye varianter av å være på vannet - er liksom blitt ganske så lei av indre Oslofjord med årene! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.April.2005 Link til dette innlegget Svart 17.April.2005 Tror du får stoooore problemer med Sarpefossen. Ellers har jo Glomma mye å by på. Ligger flere kraftstasjoner oppover. Så helt problemfritt blir det ikke. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
evenR4u Svart 18.April.2005 Link til dette innlegget Svart 18.April.2005 Om du er j............ god til å bære lettbåter tror jeg bare det er Sarpefossen, Vamma, Kykkelsrud og Solbergfoss som vil by på spesielle problemer. evenR4u Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
atletico1 Svart 18.April.2005 Link til dette innlegget Svart 18.April.2005 En fin tur i lettbåten er rundt Rolvsøy- kjør opp Seutelva ved Innfartsåra til Fredrikstad og du kommer etter en fin dags tur gjennom Skinnerflo, Visterflo og Ågardselva ut i Glomma mellom Fredrikstad og Sarpsborg. Bra gjedde fiske på denne rundturen. Er du heldig kan du også få laks i Ågardselva. se vannveier her Sitér dette innlegget Link to post
hschrde Svart 19.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2005 Sånn er det når man er dårlig kjent i et område - de stedene jeg har sett Glomma har den liksom vært så flat og fin... Takk for linken til vannveier - skal utforske de mulighetene litt! Får finne et langt strekk uten fosser og kraftverk og sjøsette båten der, sikkert mye å se og oppleve uansett! Sitér dette innlegget Link to post
løve Svart 19.April.2005 Link til dette innlegget Svart 19.April.2005 Turen mellom Fredrikstad og Sarpsborg er å ambefale. Besøk Selbak som har alt å by på!!!!!!!!!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.