bellen Startet 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2014 Hei. Vurderer kjøp av en Scand 550 med en Mercury 135Hk Black Max fra tidlig 90 tall. Har prøvd å søke på nett om info om motoren, men finner veldig lite. Er det noen her på forumet som har erfaring med denne motoren? Kva er max turtall og kva bruker den i timen på max? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Mener å huske at disse hadde hadde max turtall på 5500 o/min og bensinsluker.. Ja! Min brukte 60-70 liter i timen og rundt 35-40 på 3/4 Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Det er såpass til forbruk, ja? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Noen som kjenner til holdbarheten og deletilgangen på denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Burde være en helt kurant motor å få deler til. Ravn's garage har deler til denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Ikke noe problem med deler nei og ingen som sier du må kjøre fort hele tiden Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Noen som kan tippe kva forbruket er ved rundt 25 knop på denne? Eieren sa at han fekk ca 5300 rpm max og gjekk ca 42 knop da. På prøveturen fekk eg ca 4800 rpm og ca 35 knop max. Siden båten ikkje hadde vært på sjøen på 1,5 år så tror eg det skyldes bunnsmøringen eller at det er gasswire'en som må etterjusteres, eller en annen bagatell. Motoren var veldig lettstartet, gikk veldig fint og dro båten kjapt opp i plan, så eg tror ikkje det er noe galt med den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.