skhauge Startet 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2014 Har 2 stk waeco skap i båten. Begge går på 12v men slår over på 220v så snart dette settes på. Ene skapet, det som er plassert akt har eg problem med. Det fungerer perfekt på 12v. Men på 220v smeller sikringen som er plassert ved tilkobling kontakt på skap. Eg veit skapet har vært ute når forrige eiger fikk byttet ramme som eg rundt på garanti. Så eg lurer på om ledningen kan være byttet om. Spørsmålet er hvilken plass skal eg leite? Er skapet ok når det virker på 12v eller er det 2 kompressorer på skapene? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Dersom som du sier har to like skap, ville det vel være en ide å sammenligne tilkoblingene på skapene? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
skhauge Svart 23.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Det er endel jobb å skru de ut. Spesielt det som er inni båten. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 (redigert) Men da er det fort gjort å skru ut og sammenligne. At noe er koblet feil etter at skapet har vært ute (hvorfor forresten?) er vel ikke usannsynlig. Har det virket på 230V tidligere? Ups, nå leste jeg feil. Jeg leste "enkelt" i stedet for "en del". Men uansett må du nok sjekke tilkoblingen, og da må du nok komme til på baksiden av skapene. Redigert 23.Juli.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jori Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Waeco har en egen omformer for 12/230 Volt. De går på 12V som standard. Sikkert denne boksen som ikke virker da, den kjøpes løst. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 23.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Da skal eg når eg kommer heim fra ferie ta ut hele skapet og sjekke omformer. Ville jo tru skapet er ok men en elektrisk feil som kan finnes. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 23.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Hadde skapet ut nå. Ser rett ut at der er en omformer. Sjekket kabler. Jord er ikkje i kontakt med + eller - . Eneste kabler som kan ha vært byttet om er 220v L og N. Men de skal vel ikkje medføre kortslutning, og kompressor går vel rett uansett? Så er nok omformer som er gåen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.