Jump to content

Vann i giroljen på 60hk Johnson 2 takt

Dan1690

Recommended Posts

Hei

Jeg sjekket giroljen i dag og det har tydeligvis kommet vann i den( Båten har stått i vannet i maks 2 uker og motor har kjørt i maks 4 timer i år. Men i fjor så hadde jeg kjørt mye mer og oljen så enda verre...helt lyse grå overalt). Hva kan være feil og er dette noe jeg bør gjøre noe med umiddelbart? Snakket med en som påstå at det ikke var noe problem så lenge jeg skifter oljen hver sesong.

Setter pris på innspill.

Bilde: https://baatplassen.no/bildearkiv/47/47459/girolje_vann.jpg

Det lille der er ikke så mye. Hadde det samme på min Evinrude motor som er bygget på samme motor som Johnson. Det kan være pakningen som sitter rundt akslingen på girhuset som begynner å bli gammel,eller så kan det komme inn gjennom foringen/pakningen ved propellakslingen. Husk bare at og begynne og løsne på skruer på en så gammel motor i girhuset er en riski jobb, Snakker av egen erfaring. Kan hende du får mere bruk for løsgjenger. Saltvann og aluminium og stål over tid er ikke noe god kombinasjon.

Redigert av MorganX (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...