Bårdp Startet 24.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2014 Har problemer med at en 15A sikring i styringsenheten ryker når jeg skal starte motoren. Ser ut til at strømmen til startinnslaget går gjennom denne sikringen. Men for å komme til startmotoren må hele motoren ut av båten. Noen gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 24.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2014 Her bør du google litt og se om du kan finne koblingskjema for motoren. Ryker sikringen når du forsøker å starte? Slår starteren inn? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 24.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2014 Jeg har koblingsskjema. Etter det forsyner denne sikringen all styring inklusiv innslaget på startmotoren. Sikringen ryker akkurat når jeg skal tørne motoren. Enkelte ganger slår den inn og starter andre ganger ryker sikringen. Mistenker selve startreleet men som sakt må motoren ut av båten for å komme til det. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 25.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2014 Jeg regner med at det er en automatsikring, bytt den. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2014 Nei det er en vanlig smeltesikring. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 25.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2014 (redigert) Kjenner ikke motoren men du kan evt montere et hjelperele med en egen 15A sikring kun for starterinnslaget for å se om det hjelper og evt redde resten av ferien og kanskje unngå å måtte ta ut motoren. Redigert 25.Juli.2014 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Bårdp Svart 25.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2014 Får ikke jort noe mer ned dette nå da jeg reiser på Landsskytterstevnet i dag. Men skal prøve å måle hvor mye strøm innslaget trekker før jeg eventuelt river ut motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 17.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 Nå har jeg tatt båten på land. Tok ut motoren på fredag for å skifte startmotoren. Men da den nye skulle monteres viste det seg at jeg hadde fått feil startmotor så nå er det bare å vente på å få tilsendt en av riktig type. Utrolig at de ikke klarer å sende rette deler når de får opplyst både typebetegnelse på motoren og serienummer. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 17.August.2014 Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 "Its a classic"dessverre ..(Ref Jimmy Carr) VW + typisk tysk..... Ikke umulig at det er 7 forskjellige startere for 1 årsmodell. Ta med den gamle til forhandler så har du kanskje en liten sjans..... eller om det er noen på dette forumet som er kjent i de tyske irrgangene som kan hjelpe deg.... Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Bårdp Svart 17.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 Nå er det jo ikke akkurat VW marine forhandlere i vær havn her i landet så ting må nokk sendes med posten. Men får håpe de klarer å finne den rette når de får tilsendt bilder av den gamle. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 15.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2015 Har til nå fått to feile startmotorer som ikke passer og er lovet en som passer i løpet av neste uke. Dette begynner jaggu å bli spennende. Ikke rart WV marine fort forsvant fra markedet. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2015 Da er ny starter montert. Skiftet også alt av reimer inklusiv registerrem når jeg først hadde motoren ute av båten. Satte in motoren i går å prøvestartet den med båten på land så langt ser alt bra ut. Blir sjøsetting i ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 25.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2015 Det var godt å høre at det ordnet seg til slutt. Det ble en ganske langvarig historie... Flott at du deler og oppdaterer her. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 25.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2015 Har til nå fått to feile startmotorer som ikke passer og er lovet en som passer i løpet av neste uke. Dette begynner jaggu å bli spennende. Ikke rart WV marine fort forsvant fra markedet. VW marine er da ikke borte fra markedet? BMB, Hydrolift m.fl. installerer disse i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Frode NeergÃ¥rd Svart 25.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2015 Overtatt av MerCruiser og er fullt ut tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2015 Ja da er båten kommet på vannet. På den korte turen fra utsettet og til bryggeplassen fungerte nå alt fint. Blir vel en lit lengre tur til helga om været holder seg. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 3.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 (redigert) Da har jeg endelig fått tatt en prøvetur. Ser ut til at alt funger som det skal nå. Toppfart 22Kn 3600 RPM 20,4 l/t. Mars 18kn 3200 RPM 15 l/t. Er vel som det skal være. Nå gjenstår det bare å få montert autopilot og varmer/defroster i styrhuset. Redigert 3.Mars.2015 av Bårdp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.