Jump to content

Høyde på Princess 460

Vedvards

Recommended Posts

Ta kontakt med Norsk Båtsenter. De bør kunne svare da de også var forhandlere 90-tallet.

Om de ikke kan eller vil, hadde jeg sendt en mail til verftet, Marine Projects i Plymouth.

Det er transporthøyden du er ute etter. Meget mulig propeller og ror må av.

Mulig det også står i owners manual sammen med de andre tekniske data....

Vet fra utenlandske forumer at P45 og P50 har vært fraktet landeveien til Middlhavet. Alt må bort dog. Vindskjerm, targa, av og til rekker på fly, propeller og ror. Går på spesialhengere så kjøl fremme og aksler bak er 15 cm over asfalten.

Tror det er med i beregningen fra Princess' side opp til en viss størelse.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Takk SAP

Mailer er sendt......

Tolker jeg riktig utfra nedenstående (fra P sin hjemeside) at Transporthøyde til Topp Targa er 4,48? (1,02+3,46)

Princess 460
  • Year Started: 1997
  • Year Finished: 1999
  • Length Overall (Inc Pulpit): 48ft 4in / 14.73m
  • Length Overall (Ex Pulpit): 46ft 9in / 14.25m
  • Beam: 13ft 10in / 4.22m
  • Draft: 3ft 4in / 1.02m
  • Approx. Displacement: 12.5 tonnes
  • Height Above Waterline to top of GRP radar arch: 12ft 1in / 3.68m
  • Height Above Waterline to Top of Fixed Structure (Excluding radar arch and light mast): 11ft 4in / 3.46m
  • Usual Engines Fitted: Option 1 Twin Volvo TAMD73P EDC (430hp diesels)
  • Usual Engines Fitted: Option 2 Twin Volvo TAMD63P (370hp diesels

Det kan stemme det, pluss at man vinner noen dyrebare cm ved å ta av propeller og ror.

Etter det jeg husker fra jeg sjekket sist så var 4,8 meter det magiske tallet for Tyskland hvertfall.

Det er da totalhøyden på vongtoget inkl båt og hengeren den står på.

Har sett transporter hvor enden på akslingene går ned mellom langsgående rammevanger på hengeren og ender opp ca 15-20 cm fra asfalten. Rorene er dypere. Samme med propellene som også øker bredden.

Båten vil typisk helle litt fremover ift vannlinjen, så man kan vinne noen cm der og da det høyeste faste punktet ofte er dashen på fly når vindskjermen er tatt av.

Hørte om en Sealine som fikk knertet kompasskula på fly inn på Dover fergen, hehe.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...