Mummitrollet Startet 24.Juli.2014 Del på Facebook Startet 24.Juli.2014 Hei, noen som har planer om å seile fra området rundt Florø til Bergen den nærmeste tiden ? Ligger i Florø med motorhavari og vurderer å seile båten ned igjen til Bergen pga. lang ventetid på verksted (ferie). Hadde vært greit med følge nedover siden jeg ikke har noen backupmulighet i motoren. Sitér dette innlegget Link to post
arntans Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Hei! Var det dere som dro meg opp fra sjøen i ettermiddag? I så fall vil jeg takke så mye. Hvilken motortype har dere og hva er problemet? Hilsen rød sjark type Husky. Sitér dette innlegget Link to post
Mummitrollet Svart 24.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 (redigert) var nok ikke oss det nei. Har stått med hodet nede i motoren i hele dag... Vi har en Yanmar 3GM30F som døde stille og rolig i går formiddag. Skiftet etter dette både forfilter og filter på motor, luftet etter alle kunster og regler med negativt resultat, motor startet ikke. Prøvd med å kjøre diesel direkte fra helt ny kanne plassert høyere enn fødepumpe og filter, heller ikke med positivt resultat. Åpnet dysene, slå av kompresjonen og kinnet, ikke en dråpe. Fant en mekaniker i gjestehavnen som var ute på annet oppdrag, og fikk han til å ta en rask sjekk. Han sier at alt ser OK ut frem til dieselpumpen og at det antakelig er noe problemer knyttet til driften av denne. Dieselpumpen må uansett ut Redigert 24.Juli.2014 av Mummitrollet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mummitrollet Svart 24.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Sitér dette innlegget Link to post
arntans Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Skjønner. Jeg skulle gi plass til en med med maskinproblemer ved bryggene øst i byen, gikk rett i sjøen, trodde kanskje det var dere som var redningen. Går ut fra at dere har hatt kontakt med Solheim Diesel og Florø Båt og Fritid. Vanskelig i ferietida ja. Sitér dette innlegget Link to post
Mummitrollet Svart 24.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 uffda, er lett for, bra det er sommertemperatur i sjøen nå da. Har snakket med begge disse to som du nevner, men som sagt liten kapasitet i ferien. Ikke noe å gjøre med det, får heller fortsette å nyte været :) Sitér dette innlegget Link to post
arntans Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Ja,får nyte sommeren helt ut. Greit sted forresten. Sitér dette innlegget Link to post
Mørejet30 Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Skal til ho Tone på bildøy motor til helga. Hadde du hatt peiling på hva du trenger så kan jeg ta med når jeg går nordover.. Sitér dette innlegget Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 25.Juli.2014 Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 Jeg er ved Kristiansund nå, men skal seile tilbake til Bergen via Florø på mandag. Dvs at jeg er i Florø antagelig Onsdag-torsdag. Sitér dette innlegget Link to post
Mummitrollet Svart 26.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Valgte å la båten ligge igjen i Florø da det var like lang ventetid på verksted i Bergen. Ble hurtigbåt hjem. Nå får vi heller glede oss til vi kan hente båten igjen Takk for gode innspill Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 27.Juli.2014 Del på Facebook Svart 27.Juli.2014 Var det dere som ble tauet inn av RS? Sitér dette innlegget Link to post
Mummitrollet Svart 28.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Var nok det ja Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Da hadde vi en kort hils på bryggen der :) Vi lå litt lenger vest med vår Dufour 410... Følte med dere der... Sitér dette innlegget Link to post
Mummitrollet Svart 28.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Hmm, tenker så det knaker... snakket med en del folk, men vanskelig å skille mennesker fra hverandre... hadde nok hodet et litt annet sted akkurat da :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.