Ansaetre Startet 26.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2014 Jeg har en Sabb 2G ferskvannkjøling. Den stanser etter ca 10 minutter og vil ikke starte igjen. Har renset tanken og tilførselen og skiftet filter og luftet Har også skiftet trykk- og returrør samt skiftet toppakning. Den starter på første forsøk, går i 10 - 15 minutter til den blir gjennomvarm ca 60 grader, så dør den ut og vil ikke starte før den er kald. Er det noen som har hatt tilsvarende problem og funnet løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 26.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2014 (redigert) Hei. Om den har god komperesjon ved kald og varm motor, vil eg tru det er diesel tilførselen som er problemet. Rekna med det er rett mengde å type olje på motoren (ca 6 liter 15W-40 mineral olje). Om det tidlegare har komt rusk i hovudpumpene kan det skape vanskar. Mvh Diesel248 :-D Redigert 26.Juli.2014 av Diesel248 (see edit history) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
owie Svart 26.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2014 Ventil justerina er vel rett? :-) At det ikke blir slik at de ikke tetter når motoren blir varm! Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 26.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2014 Hei,er du sikker på at motoren får kjøling nok? Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Ansaetre Svart 27.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Hei og takker for svar. Kjølingen fungerer fint, er nyrenset og virker bra, og det er ny motorolje. Det later til at dieselpumpen fungerer i det minste i 10 - 15 minutter, det samme m gjelde dysen. Åpnet og sjekket topplokket og pakninger, som ble skiftet ut. Ingen spesielle brenn/eksplosjonsmønstre på stempel og i sylinderen. Ventilene ble justert etter beste evne. Fortsatt et lite mysterium (men litt moro også) Sitér dette innlegget Link to post
Ansaetre Svart 28.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Har nå testet det meste, inkludert trykk fra dieselpumpen. Fant ut at det pipler diesel i randen mellom dysen og blokka, så ny teori er tap av kompresjon pga lekkasjen. Er det noen som vet hvordan man trekker ut dysen? Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCcQFjAA&url=http%3A%2F%2Fnettbutikk.sabb.no%2FDokumenter%2Fviewfile.aspx%3Fid%3D517&ei=vXLWU5W7E8H8ywOotYHYBw&usg=AFQjCNG7Uyiy37y5NELobEW9lY_UPkFsYQ&sig2=eNZZsYNHI4z8WRP2a1zKxA Last ned bruksanvisningen, der står det meste... Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Tett eksospotte kan gi startproblemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.