Jmek1 Startet 26.Juli.2014 Del på Facebook Startet 26.Juli.2014 Motoroljen forsvinner raskt på D4-260. Ingen synlig lekkasje inni utenfor båten og ingen røyk. Motoren er gått ca. 200t så ikke akkurat slitt... Noen som har vært borti dette? Sitér dette innlegget Link to post
ompera Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Har to d4 260 etterfyller veldikt lite på ein sesong.Motorene har 780 timer,men eg venter alltid til dagen etter motorene er stoppet for å korrekt peiling på motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Hva er raskt? Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Mine motorer forbruker lite olje på en sesong. Vi snakker da om 1/2 l eller der omkring. Som ompera skriver, kan det være litt vanskelig å måle oljenivået. Hvilket forbruk er det snakk om? Sitér dette innlegget Link to post
Jmek1 Svart 28.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 var ikke så mye som først antatt, men ca. 1 liter på 20-30 timer Sitér dette innlegget Link to post
ompera Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Litt møkje det syns eg,men det kan vere att båten har lugge litt til BB når du fylte olje sist og når du skulle etterfylle no så låg den til SB gjere litt utslag peilepinnen det ser eg. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Hvor mye hadde du på peilepinnen i utgangspunktet? Max? Sitér dette innlegget Link to post
Jmek1 Svart 29.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Hvor mye hadde du på peilepinnen i utgangspunktet? Max? Ja, max Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 (redigert) Jeg har aldri olje over midt på peilepinnen. Gjerne ned mot minimum. Etter anbefaling fra VP verksted. Alle motorer bruker litt olje. Jeg følger med på mine regelmessig Sjekk veivhusfilteret ditt og slangen som går derfra til luftfilteret. Om du har gått mye i halvplan kan du ha trykket olje opp der. VP har en tilbakeslagsventil som kom i 2007 eller deromrking som enkelt kan settes på slangen her. Sjekk alltid når motoren har stått over natta. Det er store veivhus med mye olje som skal renne ned. På ene motoren min viser peilepinnen ulikt nivå på hver side - trolig pga vinkelen på røret inn i oljesumpen. Jeg følger den siden som viser høyest. Redigert 29.Juli.2014 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Har du 2 peilepinner på hver motor? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 nei. Men om jeg snur på peilepinnenser jeg at det er ulikt nivå på hver an sidene av peilepinnen. Antakelig fordi den går på skrå ned i oljebadet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.