Jump to content

VP AQ-130 som mister turtall og ikke oppnår topp turtall

Stig Å.

Recommended Posts

• 7 måneder senere...

Hei

Vet ikke hvordan det gikk med deg og dine motorproblemer men det ser ut som om jeg har løst mine. Oppdaget at endeplaten på eksosmanifoilen på min B20 var heller dårlig. Så det ikke med det første men i det jeg skrapte borti det med ett skrujern så oppdaget jeg at godset var veldig tynt og det var ikke noen problem med å stikke skrujernet igjennom.

Med andre ord så var endeplaten så rustet fra innsiden at vannet hadde fri aksess til eksosen. Helt sikkert ikke bra i det hele tatt med fare for vanninntrenging i sylinder og olje. Burde kanskje ha sett det på eksosen at den blir veldig hvit når det er vanndamp i den, men siden eksosen slippes ut under vannlinjen så er det vel ikke så rart at jeg ikke så det alikavel. Nå starter og går den veldig fint.

Jeg valgte å kjøpe ny org. endeplate med pakning og nye bolter fra Kristiansand båt og motor. Kostet rundt 6-700 kroner om jeg minnest riktig, men har du rette stål og maskineri så lager du endeplaten selv og kjøper kun pakningen.

Vidar Vidnes

Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones.

William Shakespeare

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...