Lingefan Startet 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2014 (redigert) Noen som vet når den "beryktede" Suzuki 350hk skal komme? Eventuelt 400? Blir det V6 eller V8? Redigert 27.Juli.2014 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Teerex Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 DF300 kan "optimeres" til 330 hk (Lundins Marin, SE) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kiekhaefer Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Er det kun rykte at 350 kommer eller er det annonsert? Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 (redigert) Ikke noe som tyder på det foreløpig: http://www1.suzuki.co.jp/marine/ Spørs om de ikke tar seg god tid mht 350/400 om det i det hele tatt kommer. En V6 kan bli i overkant mht volum/effektuttak og en V8 er en notorisk viberator. Uten balansaksel (slik GMs V8 (og V6) har) vil en V8 gi sterke vibrasjoner ved høyere turtall. F350 sine veivakselhavarier tyder på en shortcut/rush, Suzuki har nok notert seg dette og tar seg litt bedre tid til å vurdere en slik motor enn det Nippon Gakki gjorde med F350. Redigert 27.Juli.2014 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Teerex Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 (redigert) Rekkesekser med kompressor er nok det beste alternativet for påhengsmotor med høy ytelse. Vibrasjonsfri og slank. Det fant Mercury ut for mange år siden ;-) Redigert 27.Juli.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bay_liner Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 (redigert) Tjaa.. nå er det vel disse motorene som har lett for å gå sure når de går på lave turtall og de er vel ikke helt ltefrie heller om en zoomer poster på dette forum. Ekstremt mye rallemokk på de motorene (Alle Verado med Kompressor) sammenlignet med det største 4T V6erene.... Anywayhow, AC Delco plugger svelger lett alt av bensin enten motoren er varm eller kald... de er jo amerikanske.... Redigert 27.Juli.2014 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Kallethekid Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Eller V8 med kompressor som Seven 557 bruker. http://m.youtube.com/watch?v=azh0ycJa4Pw Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 27.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Jo mere elektronikk og "rallemikk" på en motor (som f eks turbo, kompressor, reimer og tull) blir det mer vedlikehold og større risiko for reperasjoner. Sjø = driftsikkerhet. Men det skader ikke å få driftsikkerhet på størst mulig motor. Suzuki 300 ser ut som det beste så langt dersom veivene på Yamaha F350 ryker titt og ofte. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Bay_liner Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 (redigert) Yamm veiver har røket på grunn av vibrasjoner/fleks i veivakslen i noen tilfeller men det er mulig dette er fikset på nye/nyere motorer. Dette bør forhandler/importør kunne gi deg fullgod informasjon om og jeg vil si at det holder ikke med "nei det har vi A L D R I hørt om...." Redigert 27.Juli.2014 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Teerex Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Verado-teknologien er nå utprøvd i snart 10 år og har vist seg veldig driftssikker. Så det ska no itj stå på det ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kiekhaefer Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 En rekkesekser er noe av det mest avbalanserte vi kan få, og det uten bruk av balanseakslinger. For å si det sånn, Verado'en har solid "rallemikk" så det funker greit. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 ja det er jo en grunn til at rekkeseksere har vært den vanligste konfigurasjonen til litt større marine dieselmotorer i flere mannsaldre. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bay_liner Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Bokser 6 er den mest ideelle motoren mht balanse men veldig upraktisk mht båtbruk - logisk siden det vel finnes 0 av disse :) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Teerex Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Hadde vært praktisk nok med bokser 6 som innenbordsmotor kanskje. Men kostbart å produsere i dieselversjon f.eks. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.