Jump to content

Suzuki 350hk - når kommer den?


Lingefan

Recommended Posts

DF300 kan "optimeres" til 330 hk (Lundins Marin, SE)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Ikke noe som tyder på det foreløpig:

http://www1.suzuki.co.jp/marine/

 

Spørs om de ikke tar seg god tid mht 350/400 om det i det hele tatt kommer. En V6 kan bli i overkant mht volum/effektuttak og en V8 er en notorisk viberator. Uten balansaksel (slik GMs V8 (og V6) har) vil en V8 gi sterke vibrasjoner ved høyere turtall.

 

F350 sine veivakselhavarier tyder på en shortcut/rush, Suzuki har nok notert seg dette og tar seg litt bedre tid til å vurdere en slik motor enn det Nippon Gakki gjorde med F350.

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post

Rekkesekser med kompressor er nok det beste alternativet for påhengsmotor med høy ytelse. Vibrasjonsfri og slank.

Det fant Mercury ut for mange år siden ;-)

 

bilde

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Tjaa.. nå er det vel disse motorene som har lett for å gå sure når de går på lave turtall og de er vel ikke helt ltefrie heller om en zoomer poster på dette forum.

Ekstremt mye rallemokk på de motorene (Alle Verado med Kompressor) sammenlignet med det største 4T V6erene....

 

Anywayhow, AC Delco plugger svelger lett alt av bensin enten motoren er varm eller kald... de er jo amerikanske....

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post

Jo mere elektronikk og "rallemikk" på en motor (som f eks turbo, kompressor, reimer og tull) blir det mer vedlikehold og større risiko for reperasjoner. Sjø = driftsikkerhet.

 

Men det skader ikke å få driftsikkerhet på størst mulig motor. Suzuki 300 ser ut som det beste så langt dersom veivene på Yamaha F350 ryker titt og ofte.

Lingefan

Link to post

Yamm veiver har røket på grunn av vibrasjoner/fleks i veivakslen i noen tilfeller men det er mulig dette er fikset på nye/nyere motorer.

 

Dette bør forhandler/importør kunne gi deg fullgod informasjon om og jeg vil si at det holder ikke med "nei det har vi A L D R I hørt om...."

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post

Verado-teknologien er nå utprøvd i snart 10 år og har vist seg veldig driftssikker. Så det ska no itj stå på det ;-)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

ja det er jo en grunn til at rekkeseksere har vært den vanligste konfigurasjonen til litt større marine dieselmotorer i flere mannsaldre.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Hadde vært praktisk nok med bokser 6 som innenbordsmotor kanskje.

Men kostbart å produsere i dieselversjon f.eks.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...