Jump to content

Maling av motorkasse på Sabb i tresnekke

Ulk Boble

Recommended Posts

Jeg skal til å male tresnekken min innvendig, blant annet med Shipolin C-base, og planen er også å male motorkassen. Spørsmålet er om den malingen egner seg for motorkassen, med tanke på at akkurat dette treverket er betydelig mer oppvarmet enn treverket ellers på båten, vil jeg tro. Samtidig kan det nevnes at motorkassen er ganske kraftig og solid, godt foret med "et eller annet" isolerende stoff på innsiden. Så, kan jeg male med denne malingen også her?

Takk for svar, igjen, Christian J. Motorkassen er av tre, robust og solid. :) Hvis du har tenkt å spørre meg om hvilken type tre, må du nok gi meg noen uker til. :) Men for å si det slik, i forhold til maling osv: Motorkassen blir aldri særlig varm, og virker veldig "gjennomført" og solid, som igjen gjør at jeg ikke er så bekymret over å male den med nevnt maling.

Jeg fikk meg en god latter her ja. :O) Jeg lover at jeg IKKE skal male lydisolasjonen. Ikke nå, og ikke i fremtiden. :) Det har for øvrig aldri vært planen heller, selv om jeg har full forståelse for mistolkningen av den noe uheldige formuleringen i første post. Hehe. :)

Neida, jeg holder meg til utsiden av motorkassen i denne omgang, men jeg er helt sikker på at det vil gå veldig bra, ettersom den er kjølig ved gående motor osv. Er ikke en pappeske, som jeg har sett noen motorkasser minne om. :)

Men takk for gode svar. Er masse kunnskap å hente fra medlemmene her. Jeg må innrømme jeg er ganske imponert av snittet på kunnskap her inne. Veldig bra "skoleplass" for oss med mindre erfaring, men lyst til å lære.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...