Ulk Boble Startet 28.Juli.2014 Del på Facebook Startet 28.Juli.2014 Hei, jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med en sånn cirka-pris på en årlig oppussing av en tresnekke på 25 fot, i rimelig god stand, men som trenger en shining, med spesielt fokus på å bli tett. Dette krever en tur på land, og jeg har en del spørsmål rundt akkurat dette. For ordens skyld skal jeg sette spørsmålene litt systematisk og ryddig opp. Jeg vil også nevne at jeg selvsagt skjønner at dette varierer fra produkter til produkter, havn til havn, stand til stand osv. Så derfor mener jeg bare å få en pekepinne på om dette er snakk om en overkommelig sum etter litt sparing, eller om man må ta opp store lån i banken, med huset som sikkerhet. :) Spørsmålene lyder som følger: - Jeg betaler ca 500 kroner måneden i en havn for plass, og har en 25 fots snekke. Hva ville det kostet å få den løftet opp i et stativ på land, i den perioden det tar å pusse opp ved lange dager? Veldig cirka cirka-spørsmål, men pekepinn? - Hvor mye kan man se på i forhold til materiell for puss, vask, maling på skrog, tak og overbygg? - Hvor mye tid tar det vanligvis å gi den sitt årlige puss, for en gjennomsnittslig arbeider? - Hvor lenge trenger en tresnekke å trutne etter 1-2 uker på land? Sitér dette innlegget Link to post
christian j Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Dette er helt umulig og anslå med mindre man e fra samme plass å kjenne priser og forhold, sist jeg gjorde noe lignende kom det på 12 lapper men da gjorde jeg alt arbeidet selv det som kostet var krane og matrialer . Dette var bare ett lett ansikts løft med utnendig lakk bunsmøring skiftet sink anoder og rengjøring av kjølerør / propell Dette var i tromsø. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 (redigert) Hei. Helt umulig å svare fornuftig på. Hvorfor lekker den? Og hva skal gjøres for å få den tett? Avhengig av årsak/størrelse/sted kan du bruke alt fra smør, farm / skifte bordganger. Antar at den er klink bygget (mye flere hjørner og kanter som må pusses.) Båten må sees/takseres av den som skal gjøre jobben. Jeg ville aldri satt bort tresnekke vårpuss (kanskje med unntak av total motor overhaling og evt litt hjelp til å skifte bordganger) Mulig jeg er kjip men å betale noen 6-700 kr timen + mva for å bruke sandpapir og lakk? Det ryker fort på 30-40 timer? hvis båten er bare litt sliten. Og da kan du kjøpe deg en ny snekke hvert år for prisen av å sette bort alt. Mitt råd: Gjør mesteparten/alt selv, eller kjøp plast Trygve Ps. Pris for opplag på land: 2-3000? Trutning: noen timer. Det tørker ikke så fort ut. Men hvis noe må limes/skiftes bunnstokk /Planker er 14 dager snaut. Redigert 28.Juli.2014 av bare lek(k)er (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.