face1 Startet 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2014 Jeg har kjøpt meg skjærgårdjeep og ønsker "tracking" på denne. Det finnes mange løsninger å velge mellom her. Er det noen som har erfaringer med dette? Gjensidige Forsikring bruker ex noe som heter SpotGuard. Med denne skal du i følge Gjensidige kunne definere et område. Kommer "objektet" utenfor dette området går alarmen. "Objektet" kan følges via web og/eller app på mobil/tablet. Ønsker å høre hvilke erfaringer dere har, og hva en bør styre unna. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Hei, jeg har 10 års erfaring og har nå kjøpt meg ny båt og kuttet ut sporingsenheten... For å være ærlig så virker det som om Forsikringsselskapene er noe lunken til systemet og du får svært lite refusjon på forsikringen. Jeg hadde Guard System (track guard) og ønsket å gå over til et system hvor jeg kunne se på internett hvor min båt var, fikk byttet, men dette systemet var alt for unøyaktig, min båt befant seg ikke i min kommune en gang, hadde en feilmargin på 6000 meter, levert det tilbake og var ikke fornøyd. Dersom du skal ha et system som er live og går på GPS signaler så bruker dette systemet strøm fra batteriet i båten, dette medførte at jeg tappet batteriet. Kuttet ut dette også. Så kjøpe jeg meg ny båt og min leverandør spurte meg rett ut, vil du ha tilbake en båt som er stjålet og tildels slaktet, nei det ville jeg ikke. Så ble det Securmark og registrering der... og jeg kuttet ut sporingsenhetene, dyrt er det også. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
lurvetass Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Har hatt tracking i båten siden ny i 2010. Den første enheten mistet FG godkjenningen og brukte mye strøm. Har nå en fra Guard Systems og er godt fornøyd med den. Får sms på telefonen når tenning på og når jeg forlater hjemmehavn. Har i tillegg satt opp varsel for lav batterispenning. Min er helt nøyaktig og jeg får melding på samme sted ut av havna hver gang. Kan logge på både fra telefon og pc og se hele siste tur på kart. Selvfølgelig også hvor båten er til enhver tid. Litt knotete menyer i oppsettet, men god hjelp og service hvis du ringer og spør om noe. Enig i at forsikringen kunne hatt større rabatt, men føler det er greit å ha likevel. Ikke problem med strømforbruk på denne. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.