jrr1969 Startet 28.Juli.2014 Del på Facebook Startet 28.Juli.2014 Har en scand Classic 25 med total havarert motor. trenger frakte denne hjem til Tysnes/stord gjerne fått noen og slepe meg hvis de skal den veien det vil nok gjerne ta 5-7 t extra ved slep.og koste rundt 1000-1500 extra i diesel. Men jeg er villig og bet 3-4000,- for jobben slik at de som hjelper skal tjene litt på dette om noen kan hjelpe.jeg kan rette meg tidsmessig til når som helst.holder alt av nødvendig utstyr som tau ol. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Hei Trist med motoren. Kanskje kan det hjelpa å montera ein påhengsmotor med brakett på hekken? Forutset sjølvsagt ok vêr. (Eg har køyrt ein 27 fots seglbåt frå Fedje til Dolviken med ein 5-hestar. Maks fart 2,7 kp, men me kom fram.) Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
jrr1969 Svart 28.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Har tenkt på det men er litt bekymra for at det ikke er framdrift nok hvis det blåser opp for d vil vel max gi 3 knop slik og da går det for 17-18 t .og det er jo en stund Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Med 3-4000 kr har du vel langt på vei transport med bil. Eller bruk en 25 hk påhenger, da har du fremdrift og sjekk værmeldingen. Du drar vel ikke ut med kuling varsel. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Murphy's law Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Viss du fekk ingen hjelp, send meg pm i helg. Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Poseidon Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Jeg går fra Stavanger med POSEIDON II på torsdag, med korte stopp i Kopervik og Naustbakken. Går videre nordover Stokksundet og Nyleiå på fredag. Ta kontakt hvis dette kan være til hjelp. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
jrr1969 Svart 29.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Svar til poseidon og Murphys law. Jeg har fått hjelp til slep av en annen her på forumet men tusen takk for alle tilbud om hjelp som er kommet.fra alle båtplassen.no sine medlemmer. Sitér dette innlegget Link to post
jrr1969 Svart 3.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2014 da har jeg endelig fått båten hjem og kan få begynt og fixe motoren igjen(må nok totaloverhales)og at jeg fikk båten så kjapt og greit hjem er takket vere Svein OH her på forumet,han ringte meg 1-2 t etter tråden jeg la ut og ba om hjelp,og møtte opp i Hommersåk lørdagen, han slepte meg hele veien fra Hommersåk til Flatråker på Tysnes,det er langt,og ville knapt ha noe for dieselen siden han skulle den veien sa han,slike trivelige folk treffer man ikke hver dag. han og familien kom extra fra sandnes til Hommersåk og hentet meg lørdags formiddag og vi brukte 8-9timer på turen,noe jeg synes var kjapt,jeg hadde reknet med 12t+. og helt perfekt slep uten et eneste problem,den karen(Svein OH )hadde både kjørt og slept båt før , dette var helt proft. kan ikke få takket Svein OH m familie nok fo hjelpen. tusen takk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.