Jump to content

Hvem/hva har lagt egg i vinsjen?

Herman

Recommended Posts

Båten har ligget litt brakk siden den ble satt ut i begynnelsen av mai. Igår ble imidlertid rullegenoaen heist. Stor var min forundring da vinsjen (hullet til vinsjhåndtaket) var HELT fylt opp med sand. Etterhvert som jeg begynte fjerningen av sanden så jeg at det et stykke ned var flere 1 cm helt gule larver.

Båten stod på land på en grusplass i vinter. Antagelig var det der eggene ble lagt. En gang mellom 9/10 2013 og 23/4 2014.

Jeg har ikke noen bilder dessverre, men er det noen som kan gjette/vet hva slags dyr som har lagt disse eggene? Det må jo være et flygende vesen. Det er over 3 meter fra bakken opp til vinsjen

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

TasleT: Det var ingen egg som jeg så. Bare disse 1cm gule larvene, 2 mm tykke ca. Det var nok ingen fugl som hadde laget seg reir. Så vidt jeg vet starter ikke en fugl som larve...

CB: Masta lå i mastehuset fram til den ble heist i slutten av mai. Forøvrig slamrer det selvfølgelig ikke i masta når den står. Vi sover mye i båten, og de som hører slamring best er jo oss selv. Derfor er det stille.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...