vting Startet 28.Juli.2014 Del på Facebook Startet 28.Juli.2014 Jeg har handlet en tahoe 21 fot og fikk med en digg tahoe henger. Problemet ettersom jeg skjønner er at denne kommer det aldri skilter på. (Er ett annet bremsesystem på disse) Ikke kan jeg kjøre med prøveskilter heller. Kan jeg kjøre en viss hastighet, og bruke den som opplagshenger? Noen som vet reglene der? Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Tror du får problemer uannsett hastighet, om du kjører på offentlig veg. På privat veg, tror eg du kan bruke det meste, men vil kunne få problemer med forsikringa, om noe skjer. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Skippern10 Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Om du kjenner noen med traktor du kan låne så går det greit. Traktorer kan dra alt mulig rart av uregistrerte ting har jeg sett. Men hvordan reglene egentlig er vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Du kan vel bygge den om å få skilter på den? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
altmuligbåt Svart 30.Juli.2014 Del på Facebook Svart 30.Juli.2014 Det er stort sett bare og bytte aksler, drag og lys så får du den godkjent. Kjøp godkjente aksler. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Nils Eric Svart 30.Juli.2014 Del på Facebook Svart 30.Juli.2014 Amerikanske hengere har hydrauliskbremsesystem, dette er ikke godkjent i Norge. Du må bytte akslinger til en med godkjent bremsesystem, samt lys. Men har hørt at dette er vanskelig. Har selv en amerikansk båthenger. Denne har jeg byttet drag på, slik at det nå sitter traktorøye på den, samt skiftet lys. Funker fint. ikke blitt stoppet, selv om Politiet har ligget politiet har ligget bak. Sitér dette innlegget Link to post
vting Svart 30.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2014 Fikk dette svaret fra vegvesenet [emoji30]: Hei Krav nivå for nyregistrering av bil og tilhenger til bil i Norge er regulert av rammedirektivet 2007/46 (tatt inn i norsk lov med ikrafttreden 15.09.2012). Den stiller krav til EF typegodkjente systemer, komponenter eller separate tekniske enheter til disse. For å finne kravene, gå inn på lovdata.no og finn vedlegg 1 til kjøretøyforskriften. Denne er nok produsert for et annet marked, og ikke testet og godkjent etter europeiske krav ?. Da kjøretøyet i utgangspunktet er registreringspliktig, men eventuelt ikke fyller godkjenningskravet, tillates den ikke registrert. Dermed skal ikke utstedes prøveskilt til denne, heller tillates den ikke kjørt langs vei. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.