Jump to content

Kjenner dere denne?

ullrich

Recommended Posts

Ingen With dette her. Det er etter all sannsynlighet en Vestfjord 17, produsert på Nøtterøy, først som trebåt, siden i plast. Når den siste ble laget vet jeg ikke, men har en aning om det var til rundt 1980.

Fin båt, men slår litt i mye sjø.

mvh

M.

<{POST_SNAPBACK}>

Takker for svar!

Jeg velger å tro at Vestfjord er det riktige navnet.(siden jeg allerede hadde dette navnet i underbevissten,he he)

Noen som vet om noen plasser hvor de selger kalesjer til rimelige priser?

(jeg bor i Kristiansand)

Hmmm - jeg er 95 % sikker på at dette er en Nidelv 15. Denne ble normalt levert som åpen båt, men det går også noen med vindskjerm som dette. med et bilde av førerposisjon o.a. vil jeg kunne si det 100% sikkert. Vi hadde en slik for mange år siden. Etter det jeg husker var det støpt et fotfeste midt mellom fører og pasasjerposisjon. Setene (front) var festet på en tversgående støpt firkantet "kanal" Fin båt, men den var litt smal og rullet lett... Hadde 20 og 25 HK på den, etter det jeg husker var den godkjent for 40 HK. Den bør nok ha ca 25 for å plane med 3-4 stk ombord.

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Jeg tror ikke dette er en Nidelv.

Nidelven hadde vel en baug lik ei Tunejolle.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm jeg må inrømme at selve baugen var det som gjorde meg usikker. Det over fenderlista er imidlertid likt til Nidelv 15, og jeg holder fremdeles en knapp på denne. Fordekket med kryssholt og gatt er 100% likt. Likeledes rutene. de to små "plattformene bak på akterdekket er også like. Men det er et eller annt som ikke stemmer helt 100%...... Ønsker meg et bilde av førerposisjon og omgivelser, der har jeg tilbrakt ganske mange timder....

Jeg tror vi kan snevre ned til Alicraft eller Corvin.

<{POST_SNAPBACK}>

njaaa Krapyl - jeg tror du får inkludere Nidelven også... Jeg har pusset og polert den båten noen ganger og mener fremdeles at dere tar feil og jeg har rett :yesnod: Som alltid, til det motsatte er bevist.

Det som plager meg litt er at den virker litt lang. Men det var jo en smal og lav båt.... hmmm..

Naboen hadde en Alikraft i samme perioden, etter det jeg kan huske var det færre bordganger i den...

Dette må vi komme til bunns i.

Tro meg, det er en Vestfjord.

Ullrich: Henta du båten i Horten, og fikk problemer med lite luft i et dekk på hengeren, når du skulle hjem?

I så fall kjøpte du båten av meg.  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja om du solgte den og er sikker på at det er en Vestfjord så vet du vel hva du snakker om.... men nå har jeg funnet frem litt gamle bilder av den gamle nidelven (nils nilsen) vår og den er skremmende lik denne på bildet....... Tipper de har brukt det samme overbygget på skrog med ulik lengde. Skulle gjerne sett et bilde av denne inni gitt .....

:wink::wink::wink:

1/2-geir

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...