Lars H. Startet 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2014 Tidlig kommende torsdag morgen var det planen å starte drøye 4 ukers ferie nedover svenskekysten. Men jeg har en liten mistanke om at det ikke blir avreise fra Son før fredag med den værmeldingen for helgen. Med 14 m/s kvelden før, tror jeg at vi drøyer. Vi vil jo kose oss på sjøen. Ellers er planen å gå fra Son til Skjærhalden første dag og fortsette nedover svenskekysten på mandag. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ehrnst Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Vi hadde tenkt å gå i en 23fot til Strømstad i morgen tidlig kanskje greit å ikke gå helt ned? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Jeg kjenner etter snart 30 år min Saga27 som en utrolig god sjøbåt, men å runde Strømtangen utpå dagen i morgen? Nei takk, - en er da på tur selv om jeg har vært ute i 3m bølger og kuling uten problemer. Slikt er ikke trivelig. Du vil hele tiden nedover få sjøen inn på skrå inn forfra med mye sprut og slag. Blir det for ille og du likevel går, kan du jo avbryte underveis og gå inn til feks. Hankø og se været an. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ehrnst Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Vi tenkte Hankø som alternativ ja. Det burde være greit å gå ned dit? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Det får du vurdere selv, for vår del snakker det om komfort og å kose oss på tur (og vi har over 4 uker på oss nedover). Noe uvær er det jo ikke snakk om nedover i morgen selv om det blir vind og sjø i mot. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Håper ikke det...Jeg skal avgårde den 10.8 med min lille snekke, og håper på akseptabelt vær den uka! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
ehrnst Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Vi går ut havna i morgen, så får vi jo se hvor langt vi kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Kanskje vi alle møtes på Hankø, ventende på været? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ehrnst Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Det er godt mulig :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.