Danske Startet 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2014 (redigert) Ved ikke hvorfor der kom to innlegg ... se bort fra dette takk. Redigert 30.Juli.2014 av Danske (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Hei Om det skulle stå mellom disse to er Polaren klart å foretrekke.Den er penere,holder seg bedre i pris,det kommer sevsagt an på motor.Saga snekker blir ofte forbundet med noe traust og gammeldags,vanskelig å selge igjen.Polar 20/22 er en klassiker som ikke går så lett ut på dato.Dette var min mening.Lykke til. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
LM 605 Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Nå vet jeg ikke om du tenker på ny-båt, eller brukt-båt. Har hatt ei ny Polar-snekke (20fot) i tre sessonger nå (2011mod.), og er veldig godt fornøyd med denne båten. Som "Kaptein Miki" sier , så er jo Polar 20 og 22 fot en klassiker når det gjelder små snekker. Jeg har en Yanmar 3YM20 i min båt, og den gjør 10-12 knop på full fart, men trives vel best i 7-8 knop. De fleste eldre Polar båtene kom jo mye med bensin motor, før etterhvert Volvo (18hk) ble standard. I dag blir vel stort sett alle nye båter levert med Yanmar. Syntes Saga 20 virker litt mere "gammeldags" i skrog/innredning kontra Polaren, men det er jo smak og behag. Så hvis du skal ha ei grei dagstursnekke på denne størrelsen, vil i alle fall jeg anbefale Polaren.Enkel og god å kjøre, lite avdrift, lite vedlikehold, uhyre små drivstoffutgifter, billig forsikring osv osv... Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Ligger jo en del brukte Polar 20 på finn.no i alle prisklasser. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 .Enkel og god å kjøre, lite avdrift, lite vedlikehold, uhyre små drivstoffutgifter, billig forsikring osv osv... Lykke til. Dette er felles for dem begge. Støtter påstanden om at Polar er finere å se på estetisk, men også Saga gjør jobben som kosesnekke. Kjøp den du finner som er best vedlikeholdt. For 80k bør du få litt å velge blant. Og velg helst med nyere motor. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 13.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Takk for svar. Det ble en saga da jeg syntes den lave pris kompenserte for det litt trause look ... 35000 for en model 74, men med nyoverhalt og fabriksmontert motor fra 2004. Marnamb10a ... Syntes det er en rimelig kosesnekke... Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 14.August.2014 Link til dette innlegget Svart 14.August.2014 Albin Snipan = Siesta 18 = bra båt i samme klasse. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 14.August.2014 Link til dette innlegget Svart 14.August.2014 Gratulerer Danske. Den vil garantert gi deg mange koselige stunder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.