Jump to content

Skal købe Polar 20 eller Saga 20 - hva skal vi gå etter

Danske

Recommended Posts

Hei Om det skulle stå mellom disse to er Polaren klart å foretrekke.Den er penere,holder seg bedre i pris,det kommer sevsagt an på motor.Saga snekker blir ofte forbundet med noe traust og gammeldags,vanskelig å selge igjen.Polar 20/22 er en klassiker som ikke går så lett ut på dato.Dette var min mening.Lykke til.

Båt med fjernkontroll

Nå vet jeg ikke om du tenker på ny-båt, eller brukt-båt. Har hatt ei ny Polar-snekke (20fot) i tre sessonger nå (2011mod.), og er veldig godt fornøyd med denne båten. Som "Kaptein Miki" sier , så er jo Polar 20 og 22 fot en klassiker når det gjelder små snekker. Jeg har en Yanmar 3YM20 i min båt, og den gjør 10-12 knop på full fart, men trives vel best i 7-8 knop. De fleste eldre Polar båtene kom jo mye med bensin motor, før etterhvert Volvo (18hk) ble standard. I dag blir vel stort sett alle nye båter levert med Yanmar. Syntes Saga 20 virker litt mere "gammeldags" i skrog/innredning kontra Polaren, men det er jo smak og behag. Så hvis du skal ha ei grei dagstursnekke på denne størrelsen, vil i alle fall jeg anbefale Polaren.Enkel og god å kjøre, lite avdrift, lite vedlikehold, uhyre små drivstoffutgifter, billig forsikring osv osv... Lykke til.

.Enkel og god å kjøre, lite avdrift, lite vedlikehold, uhyre små drivstoffutgifter, billig forsikring osv osv... Lykke til.

Dette er felles for dem begge. Støtter påstanden om at Polar er finere å se på estetisk, men også Saga gjør jobben som kosesnekke. Kjøp den du finner som er best vedlikeholdt. For 80k bør du få litt å velge blant. Og velg helst med nyere motor. Lykke til.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...