Jump to content

bli kvitt trebåt

kadillaks

Recommended Posts

hallo, jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan bli kvitt en trebåt lovelig?

jeg skal kun bruke motoren og det er alt.

planen er å kappe den opp, men vi har verken ved ovn eller plass til treverket etter på, hehe.

har tenkt på finn, men den må bort så fort som mulig for der vi skal kappe den er privat båt plass.

noen som har tips? og eventuelt det vil koste å kaste treverket på en gjenvinning stasjon?

Dette er kun en 21 fot båt.

noen som har tips? og eventuelt det vil koste å kaste treverket på en gjenvinning stasjon?

Dette er kun en 21 fot båt.

BIR i Bergen tar f.eks kr 450,- for 5-6 kubikkmeter avfall. Tror en 21 fots trebåt vil ligge i den størrelsesorden mengdemessig avhengig av hvor effektiv du er med motorsagen....

Det å leiga ein conteiner koster ikkje allverden, men hvis det som blir hiven oppi blir rekna som spesialavfall, noko som fort kan bli tilfelle med ein trebåt som har vore smurt med ein masse forskjellige "uhumskheter" - då ruller kronene fort.

No er det ikkje BIR eg har leigd konteiner hos, men eg opplevde at prisen var for henting / bringing + pris pr døgn.

Magne

Det å leiga ein conteiner koster ikkje allverden, men hvis det som blir hiven oppi blir rekna som spesialavfall, noko som fort kan bli tilfelle med ein trebåt som har vore smurt med ein masse forskjellige "uhumskheter" - då ruller kronene fort.

No er det ikkje BIR eg har leigd konteiner hos, men eg opplevde at prisen var for henting / bringing + pris pr døgn.

Fra BIR sin hjemmeside:

"Farlig avfall og EE-avfall er gratis å levere for husholdningskunder." :yesnod:

Hør med lokale søppelplassen, det varierer litt hvordan de vil ha det. Antakelig blir det riktig billig om du "kildesorterer" båten før levering. Tipper en oppdeling som dette vil få ned prisen betydelig:

-"rent" treverk med kun lakk og spiker/nagler

-glass, metallrør og større metallbeslag

-treverk med motorolje/diesel/blymønje/maling

-plastrør og slanger og kalesje og plastdeler

-alt elektrisk

Da vil noen tilhengerlass koste en hundrelapp eller to, mens de fleste lass blir gratis.

Jeg hadde en gammel trebåt på rundt 20 fot, som det ikke var håp for. Kappet den opp med motorsag (pass på naglene, de er ikke bra for sagkjedet) og lempet alt på hengeren før turen gikk til gjenvinningsstasjonen. Ikke noe problem å kaste det der, alt skulle oppi containeren der man kaster trykkimpregnert trevirke.Mulig det ble mer enn ett lass, men uansett ble jeg kvitt båten for en hundrelapp eller to, og med god samvittighet etterpå :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...