kadillaks Startet 31.Juli.2014 Del på Facebook Startet 31.Juli.2014 hallo, jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan bli kvitt en trebåt lovelig? jeg skal kun bruke motoren og det er alt. planen er å kappe den opp, men vi har verken ved ovn eller plass til treverket etter på, hehe. har tenkt på finn, men den må bort så fort som mulig for der vi skal kappe den er privat båt plass. noen som har tips? og eventuelt det vil koste å kaste treverket på en gjenvinning stasjon? Dette er kun en 21 fot båt. Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Jeg ville hørt med noens som leier ut containere og hørt hva de skulle hatt for å leie ut en container for og bli kvitt den.vet om flere som har gjort det da de har delt opp glassfiber båter,men vet ikke hva de har betalt for det. Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 noen som har tips? og eventuelt det vil koste å kaste treverket på en gjenvinning stasjon? Dette er kun en 21 fot båt. BIR i Bergen tar f.eks kr 450,- for 5-6 kubikkmeter avfall. Tror en 21 fots trebåt vil ligge i den størrelsesorden mengdemessig avhengig av hvor effektiv du er med motorsagen.... Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Det å leiga ein conteiner koster ikkje allverden, men hvis det som blir hiven oppi blir rekna som spesialavfall, noko som fort kan bli tilfelle med ein trebåt som har vore smurt med ein masse forskjellige "uhumskheter" - då ruller kronene fort. No er det ikkje BIR eg har leigd konteiner hos, men eg opplevde at prisen var for henting / bringing + pris pr døgn. Magne Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Det å leiga ein conteiner koster ikkje allverden, men hvis det som blir hiven oppi blir rekna som spesialavfall, noko som fort kan bli tilfelle med ein trebåt som har vore smurt med ein masse forskjellige "uhumskheter" - då ruller kronene fort. No er det ikkje BIR eg har leigd konteiner hos, men eg opplevde at prisen var for henting / bringing + pris pr døgn. Fra BIR sin hjemmeside: "Farlig avfall og EE-avfall er gratis å levere for husholdningskunder." Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Fra BIR sin hjemmeside: "Farlig avfall og EE-avfall er gratis å levere for husholdningskunder." Då er det noko som har komme seg mykje siden eg hadde kontainer sist - som forøvrig var i forrige årtusen. Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Det spørs vel kanskje om du blir definert som "husholdningskunde" dersom du kommer med en konteiner full av farlig avfall. Det er vel heller et par tomme malingsspann, areosolbokser og slikt BIR har i tankene... Sitér dette innlegget Link to post
millisivert Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Hør med lokale søppelplassen, det varierer litt hvordan de vil ha det. Antakelig blir det riktig billig om du "kildesorterer" båten før levering. Tipper en oppdeling som dette vil få ned prisen betydelig: -"rent" treverk med kun lakk og spiker/nagler -glass, metallrør og større metallbeslag -treverk med motorolje/diesel/blymønje/maling -plastrør og slanger og kalesje og plastdeler -alt elektrisk Da vil noen tilhengerlass koste en hundrelapp eller to, mens de fleste lass blir gratis. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Jeg hadde en gammel trebåt på rundt 20 fot, som det ikke var håp for. Kappet den opp med motorsag (pass på naglene, de er ikke bra for sagkjedet) og lempet alt på hengeren før turen gikk til gjenvinningsstasjonen. Ikke noe problem å kaste det der, alt skulle oppi containeren der man kaster trykkimpregnert trevirke.Mulig det ble mer enn ett lass, men uansett ble jeg kvitt båten for en hundrelapp eller to, og med god samvittighet etterpå :) Sitér dette innlegget Link to post
Mckongen Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Senkesett til 20 kr funker bra :) Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Fyll den med stein å borr et hull... Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
millisivert Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Å senke gamle båter er for det første ikke lov (uten etter søknad og på godkjennt sted og etter den er "tømt for miljøfarlige stoffer") og kan dessuten bli fryktelig dyrt, om du skulle være så uheldig at noen ser deg (og du f.eks får regningen for heving og skroting...) Sitér dette innlegget Link to post
kjellpell Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Min gamle færing viste seg å være utenfor alt håp om videre reparasjoner først etter at den var satt inn med 10-20 liter god olje/tjære. Den endte sine år som spesialavfall. Jeg synes det var en verdig slutt:-) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 legg ut en bilde, kanskje noen ønsker seg just en sånn båt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Korsfjord Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 legg ut en bilde, kanskje noen ønsker seg just en sånn båt Gjør gjerne det, men min erfaring var at interessen var helt fraværende, selv om jeg ville gi den bort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.