Leffi Startet 31.Juli.2014 Del på Facebook Startet 31.Juli.2014 Hei, Båten min er fra 1996 og opprinnelig 110v, alt utstyr er skiftet bortsett fra komfyren, men denne funker tilsynelatende fint på 220v. Kjenner noen til teknikken til en komfyr og om det evt er problemfritt å bruke den på 220v? Vil nødig skifte den for den er helt integrert og tviler på at jeg fåt tak i tilsvarende. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 (redigert) Setter du 220 på 110 volts lyspærer, sier det poff...å pæren ryker. En komfyr tåler vel en del mer, men den får dobbel så høy spenning som den er bygget for, sikkert ikke bra i lengden. Hva med en omformer ? fra 220 til 110, det fins. Personlig ville jeg hivt den ut, og satt inn gass komfyr... Redigert 31.Juli.2014 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Såvidt meg bekjent er eldre komfyrer og stekeplater basert på motstandselementer. Effekten på elementet vil da være fire ganger så stor på 220V som på 110V. Skal jeg tippe, så funker det superbra en stund, og så brenner elementet eller noe annet i ovnen i stykker. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.