Busk Startet 1.August.2014 Link til dette innlegget Startet 1.August.2014 Seilte fra lyngør til Stavern på onsdag. Blåste kuling og stor sjø fra sør vest. Jolle blåste rundt og da røk begge fester. Ikke mulig snu å berge henne. Merke Aqua marine blå og grå 9 fot. Hadde 2,5 meter tau. Ville det vært bedre med kortere tau.? Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Min erfaring er at du enten må ha den helt stramt inntil hekken, eller mye lengre tau. 2,5 meter er hverken fugl eller fisk. Går ut fra at dette er en RIB/gummibåt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Har du varslet Tjøme Radio om dette slik at det ikke settes i gang leteaksjoner? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 (redigert) Det vil neppe bli satt i gang redningsaksjon etter funn av gummibåt hvor begge fortøyningsfestene foran er røket. Det er en sterk indikasjon på at den har slitt seg. Redigert 1.August.2014 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 bedre å si i fra en gang for mye en enn gang for lite. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Lurt å si fra uansett dat det kan tenkes at de som finner den tar kontakt med Tjøme Radio. Jeg fant en drivende midt mellom koster og Skjærhalden forrige uke. Hadde han som mistet den meldt fra hadde saken vært løst idet jeg tok kontakt med TR :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Busk Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Har nå gitt melding til Tjøme radio. Takk for påminnelsen. De noterte fakta om jolla og telefonnr. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Er litt skummelt å finne ei jolle drivende. Selv ville jeg tenkt, skulle det vært noen oppe i den? Bra du sa i fra til TR. Sitér dette innlegget Link to post
Busk Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Beskjed fra Tjøme radio . Jolla er funnet i Ula. Redningsskøyta Storm Bull har ringt og jolla er i Stavern, som er min hjemmehavn. Kjempeservice. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 (redigert) Så bra :-) VHF og kyststasjonene er gull verdt Lurer på om jolla jeg fant drivende også har blitt gjenforent med sin eier... Redigert 1.August.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Benji Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Så bra :-) VHF og kyststasjonene er gull verdt Lurer på om jolla jeg fant drivende også har blitt gjenforent med sin eier... Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
pacuare Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Vi sleper aldri jolla, selv i fint vær ligger den på dekk. Med det været som var nå er det enkelt og mye sikrere å ta ut lufta og surre den på dekk hvis dere ikke har plass nede. Er ikke så mye jobb å blåse opp, og en bekymring mindre. Fint dere fikk tilbake jolla. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.August.2014 Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 Godt eksempel på hvorfor det er lurt å varsle Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.August.2014 Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 Og oppslag i dagens Østlandsposten. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.August.2014 Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 Vi sleper aldri jolla, selv i fint vær ligger den på dekk. Ikke jeg heller. Den ligger alltid i veska oppå lukegarasjen når jeg seiler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.