ChrPus Startet 1.August.2014 Link til dette innlegget Startet 1.August.2014 (redigert) Hei. Kjøpte ny ankervinsj i dag av typen quick 1000w. Monterte den idag og brukte de gamle ledninger og oppsett. Etter en 40-50 sekunders tid ved kontinuerlig kjøring slår sikringen ut. Trykker den inn igjen med en gang og kan kjøre nye 50 sekunder. Det jeg merket meg var at driverket eller giret blir varmt. Veldig varmt. Motor er ikke varm. Dette er også uten belastning. Altså før jeg trekte gjennom kjettingen. Noen som har noe fornuftig svar på dette? Har selvfølgelig tatt kontakt med selger. Men iom dette er fredag får ikke han sjekket opp dette før mandag. For ordens skyld. 12v vinsj på 12v anlegg. Redigert 1.August.2014 av ChrPus (see edit history) Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
TMe Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Dette kan jeg lite om, men antar gearet er et snekkedrev. Det er mye friksjon i snekkedrev og de blir derfor varme. Ligger smøremiddelet (grease) på feil plass blir det ekstra varmt. Jeg hadde en vinkelsliper mange år tilbake som ble unormalt varm i gearet. Åpnet opp og fordelte fettet rundt til de riktige plassene og deretter ingen problemer med varmt gir. Ved masseproduserte ting blir gjerne fettet et bestemt antall gram lagt inn maskinellt uten å bli riktig fordelt. Slik er det bare. Sitér dette innlegget Link to post
ChrPus Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Hmmm. Men kan dette ha med sikringen å gjøre? Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.