Jump to content

Tettingsmiddel av mannlokk, dieseltank

Brumm

Recommended Posts

Har hatt opp mannlokket for rens av tanken og er i ferd med å skru det på igjen. På bildet sees gammel rød pakningsmasse som båtbygger brukte i 1994. Jeg har imidlertid en tube Loctite 5922 som jeg brukte for et par år siden. Den er svart og man ser den bl a rundt dieselkoplingen.

På pakken står det bl a at det ikke herder, tåler alt mulig av kjemi og brennstoff etc.

Når jeg legger dette middelet på klemstedet, vil jo overskytende guffe tyte ut når skruene strammes. Jeg er derfor redd for at dieselen i tanken vil løse opp middelet og blande seg i tanken. Det står også at middelet er saktetørkende, det vil kanskje si noen uker? Men jeg vil jo bruke båten rett etter at lokket er montert på igjen, så har ikkke tid til å vente til middelet er tørt. Det står forøvrig ikke noe om dette i databladet.

Hva bruker dere for slags pakningsmiddel når mannlokk etc skal skrues på igjen etter demontering?

bilde

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...