Rakk Startet 1.August.2014 Link til dette innlegget Startet 1.August.2014 Hei ! Har kjøpt en Tresfjord 29 ac i følge tidlige eier gjorde båten ca 12 knop ved 3000 omd. Når jeg prøvde den før kjøp gjorde den 7,5 knop på 3000omd har sjekket under båten alt ser fint ut ingenting som til sier at den ikke skal klare mere fart. Noen som har noe tips om hva det kan være? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Vanntett Svart 2.August.2014 Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 (redigert) Hva slags motor er det? Hva er turtall når du gir full gass? Redigert 2.August.2014 av Vanntett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rakk Svart 2.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 Perkins 81hk 3000 omd, Sitér dette innlegget Link to post
helt_harry Svart 2.August.2014 Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 Jeg regner med at du har en Perkins 4.236 lowline ombord. Hvis jeg ikke husker for mye feil skal maks turtall på denne motoren være 2800 o/min. Ved 2200-2400 o/min var farten 8-9kn (ferielastet). For meg høres det ut som om du kansje har for lett propell. Jeg klarte aldri å oppnå 2800 o/min på denne båten. Etter å ha snakket med en del andre Tresfjord eiere med samme motor fikk jeg inntrykk av at de fleste manglet de siste 200 o/min Sitér dette innlegget Link to post
Rakk Svart 2.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 Har ikke vært byttet prop på båten. Var en som mente det kunne være lamellene i girkassa, noen her som har erfaring med det ? Sitér dette innlegget Link to post
Rakk Svart 2.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 Noen som vet hva det koster å bytte lameller i en prm160 gir kasse? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.