Jump to content

Startmotor Yanmar 4jht3xo går ikke i inngrep.

H-H

Recommended Posts

Hei.Går den i inngrep etter andre eller tredje forsøk?Gjør den det er løsningen å smøre innslaget/akslingen.Ganske vanlig problem.Starter roterer men tannhjul glir ikke frem og i inngrep.Jeg har brukt Prolong Universalspray på de starterene jeg har smørt opp.Wd40 og 556 ol.egner seg ikke da de dunster vekk ganske fort pga varmen.

Båt med fjernkontroll

Takk for svar. jeg har forsøkt vri om nøkkelen en rekke ganger, men det er samme feil hver gang. Den går ikke i inngrep og jeg får ikke startet motoren.

Den har aldri sluret eller glippet før, og nå er det som sagt kun en elektromotor lignende lyd som komme når man vrir om startnøkkelen.

Er det noe triks som kan benyttes for å starte motoren?

NB, det var en "kyndig" kar om bord som kortsluttet kontaktene på starteren for å på denne måten igangsette starteren. Dette resulterte i en del gnister og den samme elektromotor lignende lyden, men ikke noe innslag /start av motoren.

Sånn generelt det jeg vet om startere, så henger enten drevet som skal slå inn på svinghjul fast, eller så får ikke starter nok strøm.

Sjekk spenning på batteri og i tillegg mål om det er spenningsfall mellom batteri og starter når du drar rundt nøkkel så kanskje du kan spare deg for litt skruing. Tror denne forlarer bedre enn jeg: http://www.autotechnician.org/starter-voltage-drop-test-explained-in-plain-english/

Baltic-pappa

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...