Jche Startet 2.August.2014 Link til dette innlegget Startet 2.August.2014 Lurer på hvilke øyer i området mellom Søgne og Kristiansand som kan egne seg til en liten telttur? Vi bor i Søgne, og har familie i Kristiansand. Vi har snakket om å "møtes på halvveien" og finne en koselig øy som kan egne seg for en liten telttur. Grunnen til dette er at ingen av oss har båter som er spesielt egnet for langturer. Vi har en Rana 17 med tørst totakter, og de har en eldre plastsnekke. Langtur er derfor ikke spesielt interressant for noen av oss. De har sin båt i Auglandsbukta, vi har vår i indre Kilen på Langenes. Noen som har forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 2.August.2014 Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 Jeg tror jeg hadde prøvd å få de til kapelløya i Olavssundet :-) Fine gressplener og toalett. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
knut1955 Svart 2.August.2014 Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 På halvveien er jeg redd det er dårlig med egnede teltplasser, men i Søgne har du jo Olavssundet og Helleviga (fastland). I kristiansandsfjorden er Flekkerøy, - Lakseviga, Store Risøya like utenfor, Bragdøya, både lagunen ved kystlaget og Kongshavn i syd egnet, likedan Dybingen, Dvergsøya og Prestøya. Ingen midt i mellom så vidt jeg vet.... Mye fjell og stein her Sitér dette innlegget Link to post
eXpence Svart 2.August.2014 Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 (redigert) Tjamsøya på halvveien mellom Søgne og Kr.sand er glimrende å telte på. Fint liten brygge på vestsiden og sti opp til gressletten Redigert 2.August.2014 av eXpence (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jche Svart 3.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 Takker for gode tips :) Hva med Store Langøya, hørt noe om den? Kapelløya er også en mulighet ja, knallfint der :) Sitér dette innlegget Link to post
SirSN Svart 3.August.2014 Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 Langøya rett utforbi Holskogkilen har gressplen og en utedo. Litt helling på den gressplenen. Fin plass hvis man må ha telt. Sitér dette innlegget "...the only way to maintain a moderate sum of happiness in this life, is not to worry about the future or regret the past too much." Link to post
Festina_Lente Svart 3.August.2014 Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 Stokken! Fantastiske teltmuligheter mange steder på øya, samt toaletter mm. Sitér dette innlegget Link to post
Jche Svart 3.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 Ser ut som det blir enten tjamsøya eller langøya da :) Stokken blir dessverre litt for langt... Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 3.August.2014 Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 Tjamsøya er nydelig, men du må ligge på dregg. Brygga er ikke god å ligge inntil. På Lyngholmen er det også bra teltplasser, men du er litt mer avhengig av været. Hellersøya rett utfor Langenes har skjermet kai og en gammel husmannsplass oppå toppen der det er fin gresslette. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Kristina III Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Helleviga er flott, men den må dere dele med bilfolket. http://www.sogneguiden.no/norsk.asp?txt=helleviga Dere kan jo gå dit fra båtplassen deres.... Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Jeg vil anbefale Langøya i Sanvikdalsfjorden (utenfor Romsvika, Svensvika og Holskogen), ja! God havn for ikke alt for dype båter, bedre enn Tjamsøya. Men det er jo også brukbart i Laksevika på nordsiden av Flekkerøy (litt usikker på havnforholdene ved nordavind) Vågen på nordsiden av Lyngøya utenfor Sømslandet har også gode muligheter, kanskje særlig på Smedholmen på nordøstsiden. Har ligget på småholmene i Fossevika (Vestergabet), og der er idyllisk - men mange hytter rundt bukta. Dvergsøya er derimot utsatt for vestavind på vestsiden og østavind på østsiden - men brukbart i vika innerst ved bryggene på østsiden. Men nevnte Langøya er mest "på hlavveien" Sitér dette innlegget Link to post
Jche Svart 6.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Mange gode tips her, takker så mye. Også er det så greit å ha flere alternativer, i tilfelle det skulle være mye folk på en av øyene :) Legger nok ut litt info og bilder her når turen er overstått, det blir om halvannen uke hvis været er med oss. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.