Jump to content

Ekstern tank til påhenger, vil ha 5-6 liter

hawthorne

Recommended Posts

Ser for så vidt etter det samme siden det å etterfylle intern tank sjelden foregår uten søl. Har gått over til å fore jollemotoren med alkylatbensin som leveres på 5 liter kanne. Kunne også sett for meg en kork med utak for slange på toppen, noe ala det som finnes for wallas-varmere som går på lampeolje. Noen som har sett et ferdig opplegg for dette?

Riktignok ikke 5-6 liter, men 10 liters bensintank.

Originale korker for Wallas finnes som reservedel. Forskjellige varianter, blant annet en med 2 gjennomganger; 1 for drivstoffslangen og 1 for lufting. Passer på alle 4 og 5 liters standard kanner for lampeolje/fritidsparafin/spylerveske. Vet ikke om den passer for kanner med alkylatbensin.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Lokk til "standard" bensinkanner med slange og lufting finnes. Kjøpte en slik på en bilrekvisita butikk for en del år siden.

Det er heller ikke store saken å modifisere en original kork med slange å lufting.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Kan man bruke alkylat bensin på en gammel 2 takter?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Finnes mindre eksterne tanker enn 12liter? Jeg vil ha 5-6 liter. Det holder til mitt bruk, og er mye mer plasseringsvennlig i jolla. Men "standard" er 12 liter av ukjent grunner.

Jeg hadde en gang en 5 liters "jerry kanne" i svart plast med kobling til bensinslange. Har ikke sett igjen disse, finner heller ikke igjen den jeg hadde.

-Min båt er så liten og havet så stort.

Jeg hadde en gang en 5 liters "jerry kanne" i svart plast med kobling til bensinslange. Har ikke sett igjen disse, finner heller ikke igjen den jeg hadde.

Har flere slike; slangesettene passer til både 5 og 10 liters. Ulempen med disse er at de ikke står så støtt og derfor må settes mellom noe som gjør at de ikke kan velte - for skrulokkene med slangegjennomføringen er ikke helt tette, så det er viktig at kannen ikke kan velte.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...