jørn Startet 2.August.2014 Link til dette innlegget Startet 2.August.2014 Ankervinsjen klarer ikke dra inn siste meteren av tauet. Virker som det er slitt. Noen som har noen god ide hvordan men kan korte det inn? Det er kause bare i ene enden, og man må vell nesten ha kause der så ankeret ikke blir liggende opp ned på bunnen. Likt tau som dette: http://www.maritim.no/fortoyning_2/tauverk/fortoyning-ferdig-spleiset/ankertau-flettet-med-bly-16mm-50m Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.August.2014 Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 Gode spleisevideoer på youtube eller hos leverandør av tauverk. kutt tauet og flytt kausa. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
NoWaK Svart 3.August.2014 Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 Jeg ville snudd tauet i samme slengen. Det er vel mer eller mindre ikke slitt i andre enden. Sitér dette innlegget Jan Fredrik Jeg bor her, du æ? Badegjest? Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle), Yamarin 4220 også et par slepejoller. Link to post
tkpettersen Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Jeg snudde tauet på min vinsj for et år siden og da tok jeg kontakt med et trålverksted i nærheten av der jeg bor. (Utgårdskilen på Hvaler). De fiska det lett som en plett. Kanskje du har et slikt sted i nærheten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.