Jump to content

Hjelp til å finne årsmodell og vekt på Rana 15

Dan1690

Recommended Posts

De jeg kjenner med denne har hatt 40 og 50hk, det har fungert greit. Hadde ikke vært betenkt på å sette på 60hk, båten virker solid bygd med dobbelt skrog. Man må jo uansett kjøre med fornuft.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg var forhandler for Rana Plast (Præsteng) fra midten av 1979 til slutten av 1992, og kan ikke huske denne båten i programmet.

Produsert i november 1978 og sannsynligvis solgt i 1979.

Ikke umulig at Lasse har rett i det han sier, og at dette er en Rana (fra Rana Industriplast - ikke Præsteng).

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Den var ikke veldig utbredt og jeg har ikke sett mange av de

Præsteng bygd. Og ser man etter så kjenner man igjen skroglinjene i 425 og 530 også

Fra Båtguiden 1981:
bilde

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...