Christian V Startet 3.August.2014 Link til dette innlegget Startet 3.August.2014 Hei, Familien blir stadig mer glad i båtlivet, til min store tilfredsstillelse. Foreløpig ser det ut til at vi har bestemt oss for en Rodmann 44. Dessverre finnes det ikke så mange av disse til salgs (ennå), og jeg vil gjerne styre unna IPS. Dette innebærer at vi må gå for Rodmann rundt 2003-2005. Ellers har jeg vært fascinert over sene 90-modeller Princess, liker designet. Fant denne på finn.no, og den ser jo fin ut. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=48864342&searchclickthrough=true Synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
Christian V Svart 3.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 Ingen synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 3.August.2014 Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 Veldig flott båt. Personlig har jeg litt "høydeskrekk" når det gjelder båt. Vil ikke ha flybridge pga de begrensninger det gir mht seilingshøyde, men det er en personlig greie. Ser ut som om denne mangler ankervinsj akter, noe som er et "must" i våre farvann. Selv om båten ligger i Danmark så bør du undersøke om den har septiktanker. Mange båter som har gått i England/Irland har ikke det. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 3.August.2014 Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 Har lagt merke til den der selv.princess lagde utrolig flotte båter på slutten av 90 tallet.skikkelige tøffe linjer. Den er vel ikke så ille priset heller.. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Christian V Svart 3.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 Veldig flott båt. Personlig har jeg litt "høydeskrekk" når det gjelder båt. Vil ikke ha flybridge pga de begrensninger det gir mht seilingshøyde, men det er en personlig greie. Ser ut som om denne mangler ankervinsj akter, noe som er et "must" i våre farvann. Selv om båten ligger i Danmark så bør du undersøke om den har septiktanker. Mange båter som har gått i England/Irland har ikke det. Iflg den danske siden er følgende beskrevet: " Jabsco med holding tank". Holdingtank = septikktank? Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 3.August.2014 Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 (redigert) Da er nok septiktanktemaet irrelevant. Bra. Redigert 3.August.2014 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 3.August.2014 Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 Skal man bedømme etter bildene, så ser denne meget flott ut. Hadde jeg vært klar til å kjøpe noe annet nå, hadde jeg definitivt tatt turen til Danmark for å se på den. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
nor star 290.. Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 visst du ser etter på bildene ser du at polstringen på vegger langs dører nede i byssa og inn til kabiner er helt krøllete. ser ikke bra ut , samt endel arbeid å fikse. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 La merke til det jeg og. Har inntrykk av at dette er ganske vanlig, spesielt på fairline fra den tiden.. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
nor star 290.. Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Var å så på mange 90 talls princesser når jeg handla i fjord, kan ikke si at dette var noe gjenganger Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Dette er jo stort sett lik min. Det er mange flotte egenskaper i disse båtene. Gode i sjøen. Tunge.. å kjempegod plass Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Andresh Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Dette er jo stort sett lik min. Det er mange flotte egenskaper i disse båtene. Gode i sjøen. Tunge.. å kjempegod plass Vanvittig flotte båter som ble heftig diskutert i sommer da en i reisefølget sterkt vurderer en slik båt. Var også innom en helt tilfeldig i Kr.sand i sommer på befaring (ikke for salg, så nøytral person oppi det hele). Det som vi bl.a stusser litt på er at denne faktisk er ganske LETT i forhold til andre båter på 48 fot med sine 12500kg..... Hjelper jo godt på når vi tenker dieselforbruk Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Jeg har fått oppgitt 14 tonn på min. Men jeg vet ikke om det stemmer Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Christian V Svart 4.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Br det være noe prutningsmonn på båter også i Danmark, eller er dette kun et norsk fenomen? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 (redigert) Jeg har sett denne annonsen en stund. Så pruting burde være mulig. Men sjekk om prisen er inkl avgifter til Norge Redigert 4.August.2014 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
junior 1 Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Hei Pen båt, ligger en tilsvarende i Nederland i samme prisklasse, så du kan jo sjekke: yachtworld.com/boats/1997/Princess-440-2712022/Netherlands, så kan du sammenligne evt presse prisen hos begge. + at det blir en bedre hentetråd i fra Nederland :-) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Har både ringt og sendt mail til den i Danmark tidligere i sommer. Har ikke fått svar eller tilbakemelding på mail. Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Har heller ikke inntrykk av at disse danskene er gode selgere. Jeg fikk svar etter en tid og de henviste bare til deres egen hjemmeside. Har ikke hørt noe etter det (snart 6 uker siden)........ Men, båten kan absolutt være bra for det. Ser ikke ut til at passarellen er uttrekkbar om det betyr noe for deg. En uttrekkbar letter arbeidet med jolle opp og ned på badeplattformen. Så spørs det om båten er like godt tatt vare på teknisk som på det som synes på overflaten.... Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Denne ligger også på blocket.se Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Det som vi bl.a stusser litt på er at denne faktisk er ganske LETT i forhold til andre båter på 48 fot med sine 12500kg..... Hjelper jo godt på når vi tenker dieselforbruk Ta disse vektanslagene med ei klype salt. 12,5 tonn stemmer nok ikke. Jeg vil tro nærmere 16 tonn. Min egen 43 foter er oppgitt til 12,2 tonn, men veier i realiteten 14,5. Min forrige P35 var oppgitt fra fabrikken til å veie 6,3 så vidt jeg husker. Veide 8,5 i krana. Dieselforbruket har lite med vekt å gjøre. Det som avgjør er hvor fort du går. I ferien gikk vi 376Nm fra topping på Hærføl. Toppet tankene igjen når vi var hjemme og fylte da 897 liter, hvilket vil si 2,38l/Nm. I dette ligger at vi stort sett gikk i 6-7kn, og gjerne på èn maskin. Unntaket var et strekk på 1,5 time mellom Smøgen og Læsø, og strekket fra Læsø til Vinga ved G`borg hvor vi gikk i 25 kn. I dette ligger også forbruket fra agregatkjøring i ca 10 timer. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Vedvards Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Suverent REM Jeg skal herme etter deg neste sommer Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Vår NordWest er oppgitt til 12 tonn tom, og i trucken i Son ble den veid til 13,5 tonn med 500 liter vann, 700l diesel og jolle på 300kg på hekken. REM går nok mye rolig. Mitt snitt er en del høyere. På marsjfart går det som regel 4,5 l/t. Snittet er vel rundt 3,5 tenker jeg. En motor går jeg aldri på. Funker dårlig med IPS Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Vår NordWest er oppgitt til 12 tonn tom, og i trucken i Son ble den veid til 13,5 tonn med 500 liter vann, 700l diesel og jolle på 300kg på hekken. REM går nok mye rolig. Mitt snitt er en del høyere. På marsjfart går det som regel 4,5 l/t. Snittet er vel rundt 3,5 tenker jeg. En motor går jeg aldri på. Funker dårlig med IPS Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Husk på å regne forbruket på timer ombord. Det er mye hyggeligere. Eller forbruk pr smil. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Enzo Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Skremmende at båtene veier så mye mer enn oppgitt. Husk at kategorimerking sier f.eks 1000kg før den ramler ned en kategori CE. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.