marexkaren Startet 3.August.2014 Link til dette innlegget Startet 3.August.2014 Som overskriften seier, skal av og sjøsette marexen min til neste helg, Så eg lurte på om det er noe eg bør sjekke opp før den går i vannet, som sagt så blir dynamoen bytta, tenkte og på og ta opp starteren og smøre den opp igjen, Andre ting som dere meiner eg skulle sjekke over før den plumpa i vannet, Båt og motor er generelt dårligt/ingen vedlikeholdt dei siste 4 åra Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=58275 Mitt prosjekt Link to post
adeneo Svart 3.August.2014 Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 Husk bunnpluggen, og du har vel sjekket at den starter ? Pass på å vente litt etter båten er sjøsatt med å fjerne stropper og slikt, slik at du får sjekket av den ikke lekker først. Sitér dette innlegget Link to post
marexkaren Svart 3.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2014 Bunnpluggen er sjekket, Veit ikkje om den starter før i morgen,, må ta ut starteren først 7 Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=58275 Mitt prosjekt Link to post
Dinamo Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 trur eg ville skifta motorolje og filter før startforsøk, og passe på at oljetrykket kjem rimelig fort. Kanskje ogso la den gå veldig rolig første minuttene, so motorolja får komma fram overalt før motoren blir belastet. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 La en kompis holde manuell stoppfunksjon inne mens du drar på starteren. Da kommer det olje og oljetrykk overalt uten særlig belastning på lagre m.m. Dra på starter i 10-15 sek. Start så nirmalt :) Vi gjorde det alltid på AD31 motorene til gubben ved første oppstart. Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.