Jump to content

VP DPH drev posisjon indikering, hjelp til montasje.

skhauge

Recommended Posts

Fikk i fjor vinter montert wire fra drev og inn bak motor. Det eg mangler nå er "klokke" på wire samt instrument. Eg er blitt fortalt at VP sin originale ledningsmatte kan brukes. Eg har vært i motorrom og studert men finner ikkje de 2 ledningene som skal kobles inn på klokke. Er her noken som kan hjelpe? Stemmer det at ledninger ligger klar? Må og inn med instrument framme. Er det ledninger bak, så er det vel klart framme og? Om ja, kan nokon hjelpe meg å forklare hvilken og plassering av kabel eg skal sjå etter? Gjerne bilder. Eg må få kjøpt og montert klokke og instrument nå. Vil helst ha VP originale deler, men må kables legges på nytt kan eg jo like godt kjøpe annet fabrikat.

Monterte rorindikator på min båt for et år siden, jeg monterte wire, sensor og instrument. Jeg valgte og ikke gå via Volvo systemet, da jeg ikke kan noe om Volvo systemet, og jeg så for meg at jeg måtte til et Volvo verksted, og at de måtte inn I softwaren for å få dette til og virke.

Jeg kjøpte VDO sensor og rudder instrument, dro to ledninger fra instrumentet til sensor, så var jobben gjort. VDO instrumentet kan leveres med forskjellige "pynteringer" så jeg fant en type som matchet mine orginale Volvo instrumenter perfekt.

Mange men og hvis. :smiley: det var derfor jeg ikke koblet meg inn på Volvo systemet. Jeg orket ikke å bruke mer tid en nødvendig på dette, derfor dro jeg bare en to-leder utenom.

Men du finner sikket ut av det, snakk med Volvo først er mitt tips, hvis de må koble seg inn på systemet ditt og klargjøre for funksjonen så går tusenlappene fort, er ikke sikker på at det er bare plug and play, Volvo skal ha betalt for alle funksjoner. Kan de ikke svare på om ledningene ligger klare, og hva du trenger av utstyr for å få det til og virke, så blir det jo ikke så lett å få hjelp siden heller.

Det ligger nok klart, og det er mulig det er kun å koble til også. Men jeg sjekket muligheten for å få I gang cruice controllen og trim-assist som ligger I EVC controlboksen min, og det skulle Volvo ha 11000,- (5500,-x 2) for å aktivere, det ligger klart, men Volvo skal ha betalt for "eksrautstyret". Det er derfor jeg ville sendt en mail til Volvo, og hørt hva som må til.

Men, det kan hende det bare er å koble til så fungerer det.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...