Espen San Startet 4.August.2014 Del på Facebook Startet 4.August.2014 Jeg har kjøpt meg en båt med penta 280 drev, og ved bakking så kommer drevet opp i vannoverflate. Jeg trodde det ble alt for krapp vinkel på drivknute når drevet er i øvre posisjon og fremdeles i gir. Er dette normal oppførsel på et 280 drev? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 Det er en mothake som skal gripe når du setter i revers. Under/innunder drevet. Hvis det er grodd mye rur/skjell rundt dette systemet funker ikke dette. Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Espen San Svart 4.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2014 Ok. Takk. Skal se på det. Henter båten hjem i dag, på henger. La merke til dette ved prøvekjøring i går. Kanskje noen også vet om det er mulig å ettermontere trim på et 280 drev? Selger trodde han hadde 290 drev, men disse kommer ikke uten trim, eller? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 Dersom det bare er elektrisk tilt på drevet, så er det AQ280 eller eldre, og ikke AQ290. Ja, det er mulig å ettermontere trim på et AQ280 drev, men det krever at du bytter transomfestet med et som har hydraulisk trim, og det transomfestet er omtrent like vanlig som hønsetenner og koster en formue, du kan derfor like gjerne bytte drev. Det er forøvrig ingenting i veien med AQ280 drev, utover at det ikke kan trimmes, det er gode drev hvorpå de fleste har overlevd 30 år med mishandling, og vil sikkert overleve 30 år til. Som nevnt, dersom drevet drar seg opp i revers, låser ikke reverssperren skikkelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.