glalaks Svart 6.August.2014 Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Er det ikke en turtallsperre da? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Søringen Svart 6.August.2014 Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Bøøøøper? Litt vondt å overføre fra skrift til lyd... Støy og turtall henger jo sammen. Jo høyere turtall, dess mer støy. Er dette en "ulyd" vil du si, eller kan det rett og slett være lyd fra innsuget? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 6.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Er litt sånn man forklarer det på motorsykkel og bil. Men den øker ikke effekt eller hastighet, den bare lager en annen lyd litt sånn jeg forklarer det. Tom for krefter liksom. Turtallssperra skal nok ikke slå inn før 6500+ Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 6.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Merker at rattet drar fælt til en side ved moderat fart, men på full spik gjør den ikke det. Normalt? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.August.2014 Link til dette innlegget Svart 7.August.2014 ja det er kanskje styrefinna som mangler eller er feiljustert. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Torsen67 Svart 7.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2014 Styrefinna er der. Skal se om jeg får justert den. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 8.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Noen som vet hvor stort batteri man kjøper til en DF50? Holder det med 60-70ah? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.August.2014 Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Merker at rattet drar fælt til en side ved moderat fart, men på full spik gjør den ikke det. Normalt? om du justerer slik at den ikke drar i moderat fart så vil den sannsynligvis dra mer på full fart. Så du får forsøke å finne et kompromiss. Fins teleflex styringer som fjærner drakreftene som blir overført til rattet. F.eks Telflex NFB. funker bra på min Yamarin 5940 60-70Ah burde være rikelig startkapasitet til denne. Men batteristørrelse på påhengere må også stå i forhold til lading, dvs batteriet må være i stand til å ta imot det motoren lader med. Burde ikke være noe problem på en moderne 4T, men eldre 2T har gjerne mer primitive ladekretser. Instruksjonsboka angir som oftest anbefalt batteristørrelse Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
haugi Svart 8.August.2014 Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Men er det noen som forstår hvorfor den "bøøøper" over 6000 omdr? Er det noe jeg kan sjekke på selve motoren vedr dette? Kan tenke meg at den lyden du hører der er at propellen suger luft, prøv å tilte motoren litt lenger ned når den kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 8.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Ok, nå vil denne motoren bli flyttet over til en RIB på 450 cm om ikke lenge. Skal sørge for at den blir montert etter boka da. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 Kan ikke annet enn skryte av Biltemas sølv-kalsium batterier som fås fra 45Ah til 100 Ah (de med grå farge). Har et 62 Ah (tror jeg) på min Honda 90, og ingen problemer etter 4 år. Heller ingen problemer etter snart 5 år med et slikt 95 eller 100 Ah i bilen. 4 års garanti men de varer nok adskillig lengre. 45 Ah burde i utgangspunktet være mer enn nok på en 50 hk. Det funker jo på bl.a. VW Golf. Motorsykler med større motorer enn det har mye mindre batteri, vanligvis 14-18 Ah. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.