Fjord21DC Svart 18.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2014 Hei, kort spm: Tenkte å koble flottør til acc (+), men hvor kobles negativ kabel til flottoren. Til negativ direkte på batteriet, eller til annen kabel på tracker? Samme med sirene.. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 18.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2014 Tracker tk-103b+ for å presisere det.. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 19.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2014 Flottøren kan kobles til door trigger + (green) om du fester den på pluss siden på flottøren. Alternativ kan den kobles til ACC, som er + trigget. Da har du indikasjon på hva som sender sms. Door kan være andre ting som er koblet til. Det er mulig å koble flere sensorer, magnet brytere, Infrarød, bevegelse etc til door + i paralell. Sirene kobles til sirene om det følger med, eller en annen egnet sirene, f.eks en mininsirene med 110db lyd. Kan bare skru sirene av, ikke på. Men om du vil ha alarm ved uvedkommende besøk, er en bevegelses sensor tingen. Eller koble en sirene til oil cut relé eller gul ledning. Da kan du styre signalet dit med sms eller fra web server. App "Trackerhome" til telefon lastes ned fra play store og du har kontroll på telefon via 2G gprs om sim kortet kan. Hei, kort spm: Tenkte å koble flottør til acc (+), men hvor kobles negativ kabel til flottøren. Til negativ direkte på batteriet, eller til annen kabel på tracker? Samme med sirene.. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 7.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Sirenen uler som fy når jeg kobler til 12v+ kabel (strøm fra hovedbatteri). Er dette normalt? Har ikke testet om den vil gi seg f.eks etter 30 sek (nabolaget tror det er innbrudd på gang). Noen som vet om den gir seg av seg selv etter en viss tid? Sirene er forøvrig koblet på oransje (sirenekabel).. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 8.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Løfter denne.. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Jeg har brukt disse i noen av bilene mine i 3 år. Har fungert bra men problemet jeg har er at hvis det ikke sendes noe fra disse trackere via simkortet stopper både tlf abb og kontantkort å virke . Ser ut som om det er en automatikk i at dersom det ikke er aktivitet på et nummer så antas det som om noe som kan avsluttes etter ca 9 måneder. Har ikke funnet billig abb som jeg ikke trenger å sende noe med for å beholde nummeret.. Har noen tips så hadde det vært bra. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 8.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Chess som jeg bruker oppgir at SIM kort deaktiveres etter 12mnd dersom det ikke er tlf/ sms utsendelse i løpet av 12 mnd. Det er jo bare å be den sende status av og til (sende den sms eller ringe den).. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Sirenen uler som fy når jeg kobler til 12v+ kabel (strøm fra hovedbatteri). Er dette normalt? Har ikke testet om den vil gi seg f.eks etter 30 sek (nabolaget tror det er innbrudd på gang). Noen som vet om den gir seg av seg selv etter en viss tid? Sirene er forøvrig koblet på oransje (sirenekabel).. Kobler du 12 volt til sirenen vil den nok ule. sirene ledning kobles til + på sirene og - på sirenen til jord eller minus ledning fra batteri. Mål om det er 12 volt på gul ledning, er det det er kanskje alarmen aktivert på en eller annen måte. Du skrur iallefall av alarmen og sirenen med fjernkontrollen. Du må se på skjema og monterings anvisning, så blir det lettere å forstå. Flottør kan kobles til alarmen, men er avhengig av om den er koblet på minus eller pluss ledningen. Er switchen på minus ledning kan den kobles til dør minus trigger. Er swichen på pluss ledningen kan den kobles til acc som trigges når den får 12 volt. Koble på riktig side av flottør switch, dvs der hvor den ikke er aktiv i hviletilstand, ikke har 12volt eller på jord eller direkte på minus. Håper du forstår. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Fjord21DC Svart 8.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 (redigert) Takk Chris. Har lest bruksanvisningen og koblet slik: 12V + og - fra tracker til henholdsvis + og - på batteri (alt ok) Flottør er koblet på + kabel fra flottør til Door + (grønn)- Minuskabel fra flottør til batteri. Sirene er koblet på + kabel fra sirene til oransje + kabel til sirene (minuskabel fra sirene til batteri) Når + kabel (strøm) kobles til tracker uler sirenen. Jeg har riktignok ikke ventet for å se om den stopper selv etter en viss tid. Mulig jeg bør koble flottør på ACC (også + ladet kabel) i stedet for grønn +. Kanskje det har betydning? Trodde ikke det spilte noen rolle om flottør kobles på grønn + (door) eller ACC + Forstår det også slik at ACC må være aktivert (acc ok) dersom den skal kunne varsle ved trigging for å varsle at f.eks. når flottør aktiveres? Det går jo ikke strøm i kabelen (+) når flottør er i hviletilstand. Kun dersom den vippes opp.. Redigert 8.Januar.2015 av Norcem21 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Du må sjekke om du har koblet +12v på grønn ledning dør pluss, da vil alarmen starte, også sirenen. I såfall flytter du grønn ledning på andre ledning på flottør, der du ikke måler spenning. Mål på sirene ledning om det er 12v der når du kobler til 12 volten, spenning kun når alarmen er aktivert. Om du skal ha sirene vil den starte hver gang alarmen er aktiv. Kanskje ikke så heldig. Har du den på acc vil du se om det er flottør som starter alarmen og ikke en dør som åpnes. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Fjord21DC Svart 8.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 OK, skal måle meg frem. Ønsker at sirene går kun dersom båten beveger seg når tracker er aktivert (dersom båt stjeles), men ønsker ikke at sirene starter når feks acc (flottøren) aktiveres.. Mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Blir nok vanskelig, acc aktiverer alarmen på samme måte som dørkontakten. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Fjord21DC Svart 8.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Ok, takk Chris.. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Denne var genial og veeeeldig enkel å sette opp. Ikke koblet til noen brytere enda, men det skulle være plankekjøring med koblingsskjemaet. Kommer til å montere en bryter for døra fram til liggeplassen og en bryter for vannivå i dobbelbunnen i tilfelle lensepumpa svikter. Testet den Move funksjonen også. På meteren så kom første sms. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Har du versjonen med camera og schock sensor for f.eks glass knusing (106b)? Den er bra, via gprs kan man hente bilde til web server eller til app fra play store (android). Du kan koble pir detektor og andre sensorer også, men er begrenset til to innganger pluss schock og geofence (move). Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Joltus Svart 25.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2015 Nei. Såg ikke behovet for det i min situasjon. Det viktigste er å kunne verifisere hvor den er da eg har båtplass et stykke hjemmefra nå. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Montert denne. Gikk som smurt. Utrolig lett å få til tracker funksjonen. Fence mode er testet, satte først 200 meter. Begynte å sende sms umiddelbart når eg kjørte ut av havna. Kjempefornøyd. MEN, så var eg på ferie. Fikk først en sms om at båten var i bevegelse. Pulsen slo godt mens google maps loadet.... Den hadde da gjort et hopp utenfor de 200 meterene, men var nå tilbake igjen. Så eg tenkte at eg burde øke grensen for å unngå at dette skjedde. Satte ny grense til 500 meter. SÅ skjer det pinadø igjen. Men nå var det annerledes. Nå for båten min nordøstover i en fart på tett opp til 400 km/t. Dette gjorde heldigvis at eg skjønte fort at ting nok ikke var helt i orden her. Men først etter en ti minutters tid var båten tilbake igjen i havna. Noen andre som har opplevd dette med denne trackeren? Klarer ikke helt å se hva som har skjedd. Hengt seg opp i signalet til en av satelittene? Gjør meg ikke så mye om dette skjer av og til, da eg jo skjønner at det er en bug. Men problemet hvis det skjer for ofte er jo at eg ikke klarer å stole helt på den den dagen det er reelt og den er på vei ut havna. Sitér dette innlegget Link to post
Båtvant Svart 7.August.2016 Link til dette innlegget Svart 7.August.2016 Er dere fremdeles fornøyd med denne trackeren?Vurderer å benytte en slik til å sende SMS ved alarm. Skal lage ett alarmpanel likt det som er omtalt i den linken: https://baatplassen.no/i/topic/65295-lokalt-alarmpanel-som-gir-signal-til-co%E2%80%99s-gsm-alarm-modul/ Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 7.August.2016 Link til dette innlegget Svart 7.August.2016 Funker som bare det. I fjor fikk jeg mld om at båten var i bevegelse, utenfor de 300m jeg hadde satt som grense, gps som hadde hikke. Ikke opplevd det siden. I år har jeg fått mld om at strømmen er kuttet, så jeg slo av varsel på det. Viste seg å stemme da minus ledningen var røket i koblingen på ringskoen jeg hadde laget. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 7.August.2016 Link til dette innlegget Svart 7.August.2016 Kjempefornøyd. Har også koblet den til nivåvakt så eg får melding ved høyt nivå, altså hvis lensepumpe ikke holder unna / er defekt. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 7.August.2016 Link til dette innlegget Svart 7.August.2016 Kjempefornøyd. Har også koblet den til nivåvakt så eg får melding ved høyt nivå, altså hvis lensepumpe ikke holder unna / er defekt. Hadde også en episode helt i starten der drog avgårde. Men skjønte fort at det var bug, siden den hadde en fart på rundt 400 kmt rett nordøst over land og vann ☺️ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.