Jump to content

Motor stopper plutselig under kjøring

Oagund

Recommended Posts

Hei har en 50 hk Johnson 1985 mod.

Hovedproblem er at motor går helt fint, men plutselig etter en stund (og da kan har vi kjørt noen ganger over 1 time) stopper motoren og får ikke start i det hele tatt. Skjer ingen ting når jeg vrir om nøkkelen selv om d er strøm på batteriet..

Symptomer: akuratt som om det er tomt for bensin selv om d er full tank. Har lufting på tanken, byttet plugger og strøm på batteri...

Og så kn den starte etter en stund uten problemer igjen...

Dette er helt merkelig,

Problem 2: en kabel md en 2 leder (sort tynn ledning) som kommer ut fra motoren jeg vet ikke hva disse skal kobles til ? Om d er til lanterner for d kommer strøm ut av disse når motor er igang..

Og sist er det batteripolene som skal lade batteriet ? Og hva skal det måle når den lader ?

Hadde satt stor pris på å få innspil på dette.

Mvh: oddemann

Hadde omtrent samme problem på min 50 hk Evinrude fra samme periode i sommer.

Startet fint og fikk kjørt en stund, så stoppet den.

Jeg klarte å "kinne", men den tente ikke. Neste dag startet den igjen, men stoppet etter en stund.

Jeg tømte Flottørhuset i forgasserne og blåste igjennom der jeg kunne. Kontrollerte flottørene (at de stennger eller er åpne). Etter det går den fint.

Hei takk for svar :)

Men når det gjelder at motoren stopper er det akuratt som det er helt tomt for strøm siden når jeg vrir om nøkkelen skjer det ingen ting. Starteren er helt "død"

Og når det gjelder den 2 lederen, og den er ikke koplet til noe sted og så lenge jeg får start på motoren så tror jeg ikke at det er noe med dødmannskappen å gjøre ?

Hei takk for svar :)

Men når det gjelder at motoren stopper er det akuratt som det er helt tomt for strøm siden når jeg vrir om nøkkelen skjer det ingen ting. Starteren er helt "død"

Og når det gjelder den 2 lederen, og den er ikke koplet til noe sted og så lenge jeg får start på motoren så tror jeg ikke at det er noe med dødmannskappen å gjøre ?

Hei.Eg ville sjekka tenningslåsen.Start motor og beveg litt på ledningane når den går.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...