Dan1690 Startet 4.August.2014 Link til dette innlegget Startet 4.August.2014 Hei Kjøpt motoren her et par dager siden. Gått 193 timer, ser helt støken ut. Siste eier har kun brukt den 3 timer de siste 3 årene , altså den har vært lagret i et telt for det meste. Opplevde i dag at den lekker bensin, og deretter kveler seg etter 30sec. Har fått tilbud om å omgjøre handelen men hadde egentlig lyst til å beholde den, må bestemme meg i løpet av i morgen. Er det noen som kan si med rimelig sikkerhet om dette kan være en bagatell eller ikke? Det lekker også bensin når motoren er av og jeg pumper drivstoff slangen. https://plus.google.com/103735484371104297441/posts/PyK1pH3M6xg Sitér dette innlegget Link to post
Saltværingen Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Jeg klarte ikke ut fra videoen å se helt nøyaktig hvor bensinen lekker ut. Du får prøve å lokalisere det nærmere. Jeg har følgende tanker om hva det kan være: - en returslange som ikke er festet der den skal. - en løs (eller manglende) dreneringsplugg på flottørkammeret på en eller flere av forgasserne. - en pakning eller o-ring som ikke er tett enten p.g.a. skade eller løse skruer. Bare noen forslag fra en amatør. Håper du finner ut av det! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Se om du kan følge bensinslangen fra bensinpumpa og videre til filter og forgassere. Ser ut for meg som det er lekkasje fra pumpa og framover et sted. Har ikke vært borti akkurat denne motoren,men mange andre 3syl motorer har T-stykker i plastikk som fordeler bensin til forgasserene. Kanskje en av disse er knekt? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 (redigert) En flottør som har hengt seg opp vil forårsake at bensin kommer ut gjennom luftinga på forgasseren. Dette kan f.eks komme av at det har blitt stående vann i flottørhuset under lagring, som da har forårsaket irring. Du kan forsøke å banke på flottørhusene med f.eks skaftet på et skrujern for å se om den "slipper" jeg vil tro det er greit å fikse og ville kjøpt motoren om prisen er god. (Har selv hatt en slik, var godt fornøyd) Redigert 4.August.2014 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.