Christensen Startet 4.August.2014 Link til dette innlegget Startet 4.August.2014 (redigert) Ferieturen er igjen overstått, vi har i år på grunn av jobb bare fått tid til ei uke i båten og derfor melder det seg ønske om litt mere fart, rederinnen er av den litt utålmodige typen og syns at 12 knops marsjfart blir litt snaut, noe jeg til dels kan si meg enig i! Ønsket er som følger: Minimum 30 fot, gjerne mer og med god bredde (frua vil ha plass!) Marsjfart på min 20 knop. Soveplass for 4, to separate kabiner. (2 voksne og 2 barn) Sosial uteplass. Pris på rundt 500, helst under. Har kikka på Balticer og Atlanticer, men ønsker nå tips om andre båttyper, føler selv at jeg har gått meg litt fast. Halvplaner eller helplaner. Norsk eller utenlandsk. Drivstoff ikke veldig vesentlig da jeg føler at det uansett er en forholdsvis liten del av båtbudsjettet. Er forholdsvis nevenyttig, så ett LITE prosjekt går fint, men etter stort prosjekt i fjor, så har jeg lyst til å vente etpar år med de store greiene! Om noen i nærheten har egne erfaringer med båter som de vil anbefale så hadde det vært utrolig kjekt om det hadde vært mulig å komme på en kvikk titt for å se på løsninger og layout, så kan man se om båttypen er interessant, men om man ikke vil vise frem båten, så ikke la vær å tipse av den grunn! Håper på tips og innspill, helt sikkert mange fine båter jeg ikke har vurdert på grunn av dårlige annonsebilder etc. Hvordan er prisnivået nå mot slutten av sesongen? Har noen erfaring med prutningsmonn i forhold til annonserte priser? Redigert 4.August.2014 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Christensen Svart 5.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Har etter mange timers annonsetitting en kommentar til mine ønsker i posten over: Ikke nødvendig med akterkabin, men to separate soveplasser, for eksempel, hovedkabin og stikkabin. Noen som har erfaring med Sea Ray 290 Sundancer?? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Bergen dørk Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Synes de oppleves noe trange. Det var min umiddelbare opplevelse og dermed kanskje også ranke? (fordi de er nokså smale). Du må vel bare ut og teste sammen med øverstkommanderende. En kollega på jobben har en 27/28 fots Sea Ray og er godt fornøyd. Personlig synes jeg vindskjermene blir for lave og kalesjene litt rare. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.