Sleipner93 Svart 7.August.2014 Link til dette innlegget Svart 7.August.2014 Det er ikke flaut å spørre dumme spørsmål her, er ikke altfor mange år siden jeg heller ikke visste hva en startsigarett var. Men over til problemet ditt, jeg hadde en Sabb 10hk. Denne var også tungstartet og måtte ha olje i sylinderen for å starte opp når den var kald grunnet litt dårlig kompresjon og sikkert litt dårlig innsprøytningsdyse. Visst du ser denne filmen her : Før han begynner å sveive skrur han ut pluggen hvor du skal sette i startsigarett eller pumpe ett par-tre pump fra en oljekanne. Skru igjenn pluggen og sveiv til krampa tar deg og vipp over hendelen på toppen av motoren. Sansynligvis starter den nå. Jeg har mine store tvil på at duskregnet eller pinne du har målt i tanken med har skapt disse problemene, visst motoren sveiv til du stoppet den sist gang skal det være nok diesel i systemet fortsatt til å starte med om det ikke har lekket ut. Men uansett til neste gang anbefaler jeg at du ikke stapper pinner med alt for mye dritt på ned i tanken. Prøv ihvertfall å sprøyte noe olje inn her hvor han setter startsigaretten i filmen og jeg tror den vil starte. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 8.August.2014 Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 4) I går kjørte jeg for første gang motoren på full gass, i ca 15 minutter. Dette er første gang på to uker med trutning. Det virket ikke som at full gass var helt komfort-sonen til motoren, og jeg husker jeg tenkte at jeg kun skulle gjøre dette i spesielle anledninger. Jeg la også merke til at det kom litt røyk akter, hvor "eksosrøret" spytter ut vann. - - og då trur eg at røyken var kvit. Når motoren går med full kraft, er der so mykje varme i eksosen at vatnet som går sammen med den koker. Dette gjer at vanndampen ser ut som kvit røyk. Hvis derimot røyken ikkje var kvit, er forklaringa ei anna. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.