agvg Startet 6.August.2014 Link til dette innlegget Startet 6.August.2014 Får mange råd i alle retninger, er bare en gammel robåt som kun skal på vannet noen timer om sommeren. Tenkte man bare kunne slengt på noe bunnstoff ala Biltema rett på den men bør jeg legge mer jobb og penger på dette? Sitér dette innlegget Link to post
agvg Svart 6.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 (redigert) Er en del bar glassfiber og jeg må legge på noen bøter og ta igjen noe lapping, tenker på området som er malt svart i dag. På det gule området må jeg nok ta det som ett høstprosjekt i og med det er mye som må tas igjen av gamle reparasjoner. Redigert 6.August.2014 av agvg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.August.2014 Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 er det bare noen timer så ville jeg gitt f.. i bunnstoff (og heller spylt av evt groe når den tas opp) , heller bare lappet skadene og malt over med Topcoat Ser forresten ut som en GH14, har rodd en slik og vil si den egner seg nok best for motor =) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Søringen Svart 6.August.2014 Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Regner med det er på sjøen du tenker bruke båten (?) Det viktigste er jo å skrape / pusse bort løst gammelt bunnstoff, og vaske / skylle godt før påfører nytt bunnstoff. Hvis du tenker på en større jobb mtp grunne/prime bunn og male hele båten senere, kan det jo være like greit å bruke den som den er fram til da, så slipper du å fjerne enda et lag med bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
agvg Svart 6.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Nei, i utgangspunktet bare på ett fiskevann, kanskje en tur en ytterst sjelden gang på Sognefjorden. Tanken var og ordne bunnen og så ta en grundig runde med og ta igjen div skader og dårlige glassfiber reparasjoner til høsten. Selve bunnen ser grei ut selv om det må lappes litt. Sitér dette innlegget Link to post
agvg Svart 6.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Motor er planen når jeg kommer over ett passende vinter prosjekt. Roturen blir vel ca 100m så fruen kommer ut på med fiskestanga. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 6.August.2014 Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 I ferskvann gror det ikke alverden, så noe behov for bunnsmurning er det ikke. Og selvom du skulle ta den ut på sjøen for noen dager så er det unødvendig. I sjøen begynner det å gro etter ca en uke, om vannet er varmt og solen er gunstig. Spar arbeidet til du skal gjøre det ordentlig. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
agvg Svart 6.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Ja, da venter jeg nok til jeg får mulighet til og pusse den ned og få orden på det. Fikk den så det litt og pusle med. Utfra spørsmålene jeg stiller så er det vel ganske åpenbart at jeg rimelig grønn, dog spør man ikke så blir man aldri klokere ;) Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 6.August.2014 Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 enig med aileenII. Hadde tatt alt i samma røska... Og når du skal bunnsmøre den så holder biltema sin mer en nok til det du skal bruke den til... Sitér dette innlegget Link to post
agvg Svart 6.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Noe tips om hvor lange årer man bør ha på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 6.August.2014 Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 http://www.maritim.no/?enc=%99&page=search&action=search&shop=maritim&searchStr=%E5rer Avhenger av bredden på båten. Er en anbefaling på linken over, ut fra bredde på båt. Sitér dette innlegget Link to post
agvg Svart 6.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Flott, takker Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 6.August.2014 Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Sikkert bedre med litt for lange årer, enn for korte. Men skal du ro 100 meter, spiller det kanskje ikke så stor rolle... Sitér dette innlegget Link to post
agvg Svart 6.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Nei, har ingen planer om mer en 100m, det holder lenge ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.