Jump to content

Får du båtabstinenser når ferien er over?

Anjuma

Recommended Posts

Etter en solrik og god sommer med mye båt og sjøliv så synes jeg det er bortimot traumatisk å sette seg på jobb, innse at høsten nærmer seg og så se på webcameraet som står hjemme at sjøen ligger blikk og solen er i ferd med å gjøre dagen varm.
Regner med at det er flere enn meg som har problemer med å takle overgangen fra bølgeskvulp og sjøens frihet til tastaturlyd og jobbstress!?
Det kommer jo selvsagt flere fine dager (og kvelder) fremover for båtturer, men noe begrenses av plikter og gjøremål.

En får vel bare se fremover til neste sommer og håpe at den blir minst like flott som i år... kanskje prøve å få en tur fra Porsgrunn til blindleia neste sommer... det frister! :smiley:

bilde

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

JA !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Drømmen er å bo i båt. Aller helst en relativt romslig en der jeg kan innrede en kabin til kontor og jobbe hjemmefra. Da hadde jeg sluppet å gå i land for annet enn shopping og for å hente posten! :sailing:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Etter 3 uker i båt er vi rimelig kurert for det som heter Båt, for en kort periode. Soffan Hjemme på Verandaen skal også ha sitt sosiale, og den har vi nok savnet iblant når det er trangt i båten.

Tittet innom båten i dag, men kjente ikke noe sug etter å ta den ut en tur ;-) Håper sterkt på en lang sensommer i år, der bading kan utføres uten tørrdrakt langt ut i september.

Men, jeg gleder meg også til litt uti august, når kveldene blir mørkere og bålene igjen gjør full nytte for seg. Høsten som kommer i september, med kjøligere kvelder, spaserturer på øyene med kanskje litt mer enn bare kortbukser, varmeapparatet på, og bok lesing over et glass rødvin bak i sofaen ute, under kalesjen.

Har det gått en "fuse" hos deg nå da Fusebox??

Neida, Vi har også kost oss uten båt siden ferien, og har fått gjort mye annet landrelatert...

Men nå får det holde, så det er på tur igjen i morgen. Tror det ble igjen en skvett på tanken etter ferien også. Så om du skulle få båtsuget, vet du hvor du mest sannsynlig finner oss!

.....litt uti august, når kveldene blir mørkere og bålene igjen gjør full nytte for seg. Høsten som kommer i september, med kjøligere kvelder, spaserturer på øyene med kanskje litt mer enn bare kortbukser, varmeapparatet på, og bok lesing over et glass rødvin bak i sofaen ute, under kalesjen.

Det er som musikk! :thumbsup:

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Etter tre uker i båten avsluttet vi ferien i dag, gleder oss veldig til å komme i leiligheten og komme igang med jobb og skole. Neste sommer blir det bilferie istedet for båtferie også det skal bli en fin greie. Har tilbringt mye tid i båt de siste fire fem årene, kanskje for mye og det er viktig å ikke bruke opp båtlysten.

Vi kom hjem fra 4 uker (godt og vel) i båten på søndag ettermiddag, og sa nærmest i kor; "synd vi ikke kan være ute 4 uker til"...

Men, i morgen er det på sjøen igjen, regner med å besøke Borgen og Horten før det er hjem igjen. Håper været blir bedre enn meldingen. Og så fem dager til neste tur...

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

JA...har lagt den 4. jobbuken bak meg etter ferien,og etter 20 døgn i båt som vi hadde i ferien kunne jeg glatt hatt 2000000000

døgn til.

De første to ukene på jobb var uutholdelige,og jeg var nede i båten hver ettermiddag.

Det er ALDRI godt å komme igang på jobben etter ferien,ikke etter en helg...ikke engang etter en natts søvn,er det godt å komme seg på jobb.

Dårlig værvarsel til helga gjør at jeg blir på land,men neste helg da må jeg utpå igjen.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...