Anjuma Startet 7.August.2014 Del på Facebook Startet 7.August.2014 Etter en solrik og god sommer med mye båt og sjøliv så synes jeg det er bortimot traumatisk å sette seg på jobb, innse at høsten nærmer seg og så se på webcameraet som står hjemme at sjøen ligger blikk og solen er i ferd med å gjøre dagen varm.Regner med at det er flere enn meg som har problemer med å takle overgangen fra bølgeskvulp og sjøens frihet til tastaturlyd og jobbstress!?Det kommer jo selvsagt flere fine dager (og kvelder) fremover for båtturer, men noe begrenses av plikter og gjøremål.En får vel bare se fremover til neste sommer og håpe at den blir minst like flott som i år... kanskje prøve å få en tur fra Porsgrunn til blindleia neste sommer... det frister! Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Kenneth 81 Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Jeg får båtabstinenser når hver eneste tur er over. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Anjuma Svart 7.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2014 Hehe.. kjenner den ja. Det er med vemodig man legger til hjemmekai!Bare man er nedenom båten for å sjekke at alt er ok så er det nesten vanskelig å ikke legge ifra kai. Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
VannTro Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 JA ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Kenneth 81 Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Drømmen er å bo i båt. Aller helst en relativt romslig en der jeg kan innrede en kabin til kontor og jobbe hjemmefra. Da hadde jeg sluppet å gå i land for annet enn shopping og for å hente posten! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
ydalir Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 JA, og i år ble det bare to uker - så jeg er ikke i nærheten av tilfredsstilt... Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Klart det, men om det bare er båt eller båtferie er jeg jammen ikke sikker på. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Kjetil1 Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Ja det er flere morgener jeg har lyst å ringe til jobb og si at jeg er så syk. Er bare så båtsyk... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
KongKing Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Ferien over? Her i Resø er det fortsatt herlig temperatur både på land og i vann ? Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 7.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2014 Lucky you KongKing Kjetil1 - Det burde vært åpning for båtsyk i egenmedlingsskjema for sykefravær! Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Fusebox Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Etter 3 uker i båt er vi rimelig kurert for det som heter Båt, for en kort periode. Soffan Hjemme på Verandaen skal også ha sitt sosiale, og den har vi nok savnet iblant når det er trangt i båten. Tittet innom båten i dag, men kjente ikke noe sug etter å ta den ut en tur ;-) Håper sterkt på en lang sensommer i år, der bading kan utføres uten tørrdrakt langt ut i september. Men, jeg gleder meg også til litt uti august, når kveldene blir mørkere og bålene igjen gjør full nytte for seg. Høsten som kommer i september, med kjøligere kvelder, spaserturer på øyene med kanskje litt mer enn bare kortbukser, varmeapparatet på, og bok lesing over et glass rødvin bak i sofaen ute, under kalesjen. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Har det gått en "fuse" hos deg nå da Fusebox?? Neida, Vi har også kost oss uten båt siden ferien, og har fått gjort mye annet landrelatert... Men nå får det holde, så det er på tur igjen i morgen. Tror det ble igjen en skvett på tanken etter ferien også. Så om du skulle få båtsuget, vet du hvor du mest sannsynlig finner oss! Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 7.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2014 .....litt uti august, når kveldene blir mørkere og bålene igjen gjør full nytte for seg. Høsten som kommer i september, med kjøligere kvelder, spaserturer på øyene med kanskje litt mer enn bare kortbukser, varmeapparatet på, og bok lesing over et glass rødvin bak i sofaen ute, under kalesjen. Det er som musikk! Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Enzo Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Etter tre uker i båten avsluttet vi ferien i dag, gleder oss veldig til å komme i leiligheten og komme igang med jobb og skole. Neste sommer blir det bilferie istedet for båtferie også det skal bli en fin greie. Har tilbringt mye tid i båt de siste fire fem årene, kanskje for mye og det er viktig å ikke bruke opp båtlysten. Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 7.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2014 Er det mulig å bruke opp båtlysten?? Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Flammingokid Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Abstinensene er det her klart etter hver ferie... har lagt til en rutine at påsken er den første årlige turen hvert år, da blir vinteren noe kortere.... Tenker jo tidligere påsken er jo kortere er vinteren... skal drøye sesongen langt inn i oktober i år i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Da jeg kun hadde 6 uker i år igjen, så sier det seg selv at båtsuget ligger der :-) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Er det mulig å bruke opp båtlysten??Det er ihvertfall mulig å gå drittlei for en periode, kommer jo an på entusiasme i utgangspunkt og hvor mye man "belaster" entusiasmen. Vi har vært mer enn 1200 døgn i båt de siste fire år. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Vi kom hjem fra 4 uker (godt og vel) i båten på søndag ettermiddag, og sa nærmest i kor; "synd vi ikke kan være ute 4 uker til"... Men, i morgen er det på sjøen igjen, regner med å besøke Borgen og Horten før det er hjem igjen. Håper været blir bedre enn meldingen. Og så fem dager til neste tur... Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
På svai Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 JA! Med en sommer slik som i år, er det rett ut forferdelig å ikke komme seg på sjøen. Men det kommer mange fine helger utover høsten... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Båtsesongen varer ut November for meg! Og om vinteren er det nok av båtrelaterte sysler på hobbyloftet. Så ingen grunn til abstinensproblemer her. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
sap_2000 Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Får høst og vinterdepresjoner på forskudd :-( Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
nomen Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 JA...har lagt den 4. jobbuken bak meg etter ferien,og etter 20 døgn i båt som vi hadde i ferien kunne jeg glatt hatt 2000000000 døgn til. De første to ukene på jobb var uutholdelige,og jeg var nede i båten hver ettermiddag. Det er ALDRI godt å komme igang på jobben etter ferien,ikke etter en helg...ikke engang etter en natts søvn,er det godt å komme seg på jobb. Dårlig værvarsel til helga gjør at jeg blir på land,men neste helg da må jeg utpå igjen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Anjuma Svart 7.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2014 Hehe... jeg og er nede i båten minimum en gang hver ettermiddag. Selv i går når vi hadde vært en tur til Sverige og var sent hjemme så bare måtte jeg nedenom. Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Pequod Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Jeg får båtabstinenser når hver eneste tur er over. Samme her! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.