Jump to content

Får du båtabstinenser når ferien er over?

Anjuma

Recommended Posts

Selv er jeg så heldig at jeg har tre uker til å ta av, og har derfor planer om å tilbringe mesteparten av august i båten...Så håper jeg da på en like mild vinter som forrige, for da tøffet jeg jo rundt på fjorden i både novemner, desember, januar, februar osv.... Båten kom seg aldri opp av sjøen. Faktisk så har det siden jeg overtok båten i begynnelsen av oktober i fjor, aldri gått mer enn 12 dager mellom hver tur jeg har fått! Jeg håper det fortsetter slik i alle fall ut året. :pray:

Jeg har nemlig planer om å få tatt båten opp i januar og la den være på land et par måneder - maks! - for å foreta nødvendige oppgraderinger som skifte av skroggjennomføringer, installasjon av septiktank og større dieseltank, nytt elektrisk opplegg, kjøleskap og kanskje instrumentpanel samt deretter oppussing av alt treverk i cockpiten og ny skumgummi og trekk både i kabin og cockpit. Hvis jeg jobber effektivt skal jeg vel få til det i løpet av de to månedene? :smiley:

Uansett, nå blir det en ukes båtferie med ungene der vi forhåpentligvis kommer oss til Koster, og etter å ha levert dem tilbake tidsnok til skolestart er det ikke umulig at jeg kaster loss alene og ikke er tilbake før jeg må begynne å jobbe igjen...

..........................................

Jeg har nemlig planer om å få tatt båten opp i januar og la den være på land et par måneder - maks! - for å foreta nødvendige oppgraderinger som skifte av skroggjennomføringer, installasjon av septiktank og større dieseltank, nytt elektrisk opplegg, kjøleskap og kanskje instrumentpanel samt deretter oppussing av alt treverk i cockpiten og ny skumgummi og trekk både i kabin og cockpit. Hvis jeg jobber effektivt skal jeg vel få til det i løpet av de to månedene? :smiley:

.........................................

Ta båten på land i januar på Østlandet. Er det praktisk å få til?

Ellers ynes jeg du har en optimistisk tidsplan. Og der er vi nok ganske like. Det er min erfaring at jeg får gjort omtrent 1/3-del av det jeg har planlagt på avsatt tid.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Ta båten på land i januar på Østlandet. Er det praktisk å få til?

Ellers ynes jeg du har en optimistisk tidsplan. Og der er vi nok ganske like. Det er min erfaring at jeg får gjort omtrent 1/3-del av det jeg har planlagt på avsatt tid.

Tja, hvis vinteren blir like mild skulle det ikke være noen praktiske problemer med det? Jeg ønsker jo å dra ut sesongen så lenge som mulig uansett...Men er nødt til å få båten på land slik at jeg får gjennomført det jeg planlegger. Nå har jeg i tillegg en avspaseringsuke hver måned, så med mye jobbing de ukene pluss det jeg kan få til ellers, så kanskje...er villig til å strekke det til mars...men vil i utgangspunktet få båten på sjøen igjen så fort som mulig! I alle fall så lenge isen glimrer med sitt fravær...

Vi praktiserer båtlivet hele året. Derfor ingen abstinens. Nå gleder jeg meg til en lang vedlikeholdssesong. Og ikke minst å kunne fiske mer enn vi gjør om sommeren. Og ikke minst bruke tid og krefter på andre ting enn båt. Jeg er heldig som har en bijobb som båtjournalist og er inne i forskjellige maritime miljøer hele året.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...