bayliner2858 Startet 7.August.2014 Link til dette innlegget Startet 7.August.2014 Jeg har byttet pumpa til flepsene og lurer på om jeg må tømme sylindere og slanger for gammel olje før jeg begynner prosedyrene med påfyll og lufting Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.August.2014 Link til dette innlegget Svart 7.August.2014 Aldri tenkt over at det kan være problem å mixe fabrikater, så lenge begge er feks 32 olje. Eg hadde ikkje gjort anna en å fylle på så lenge eg kjenner oljetypen som er på. Er du i tvil om hvilken olje det er brukt så bør du bytte. Tidligere eiere kan jo ha brukt automatgearolje eller servoolje. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
kointa Svart 7.August.2014 Link til dette innlegget Svart 7.August.2014 så lenge det er samme bruksområdet for oljen så spiller det ingen rolle, like lite som om du en dag fyller opp med bensin fra Esso, og neste gang fra Shell.Det blir liksom ikke noe dævelskap av det heller. Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 8.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Jeg gjorde som dere sa, men oljen skiller seg. Rød på toppen og gul i bunnen. Sitér dette innlegget Link to post
ollebolle2 Svart 8.August.2014 Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Rød kan vel tyde på automatgirolje? Gul på vanlig hydraulikk olje. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.August.2014 Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Jeg gjorde som dere sa, men oljen skiller seg. Rød på toppen og gul i bunnen. Du blandet åpenbart to typer olje. Det var vel ingen som anbefalte. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
TMe Svart 8.August.2014 Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Da bør du nok "flushe" systemet og fylle på olje som foreskrevet av fabrikanten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.