Treskolars Startet 7.August.2014 Del på Facebook Startet 7.August.2014 Holder på å "shine opp" en Marna MB10A. For å få pusse ned og lakkere svinghjulet på baksiden må jeg ta det av. Noen som har gjort det? Hva slags verktøy er best for å løse mutteren? Takknemlig for svar Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Hvis ikke noen med spesifikk kjennskap til denne motoren svarer deg, vil det hjelpe med et lite bilde. Er det mutter som må løsnes, eller tenker du på hvordan få trukket svinghjulet av? Sitér dette innlegget Link to post
Treskolars Svart 7.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2014 Det er å få løsnet mutteren, den er litt vrien å komme til. Lurte bare på om noen hadde gjort det før meg og hva de løsnet mutteren med Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Kommer du ikke til med pipe? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Det er ytterst sjelden nødvendig å ta av et svinghjul og du kan være sikker på at det sitter noe langt inne i granskauen fast! Svinghjulet henger på en kon og det er festet med en kile og så er det hele låst med den store mutteren som du ser. Mutteren er det minste problemet, den får du med en god slagnøkkel av riktig dimensjon, i kombinasjon med et par kraftige sleggeslag. Men deretter må du finne eller lage deg en ters som er stor nok, spenne den godt fast og så begynne å varme opp svinghjulet. Med godt spenn på tersen, hundre graders varme på svinghjulet og noen durabelige slag KAN det være at det slipper, men mest sannsynlig henger det fortsatt fast .....Med andre ord: la svinghjulet stå der det står, iallefall hvis motoren skal brukes etterpå - for det er minst like vanskelig å få det ordentlig fast igjen Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
christian j Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Helt enig med poisedon la svinghjulet stå der det er . Fikk mitt av etter mye rare ord og samme prosedyre, men aldri fast igjen ... Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Kloke ord av "Poseidon" Svinghjul sitter og skal sitte veldig fast og krever godt verktøy og store krefter. Sitér dette innlegget Link to post
Treskolars Svart 9.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2014 Mange takk for svar og velmente råd. Må imidlertid fortelle dere at svinghjulet er av, synes det er bedre å pusse ned og lakkere da. Jeg er kjent med problemet å få svinghjulet fast, hadde en 5 hk Marna der svinghjulet begynte å løsne. Men siden denne skal inngå i samlingen så har jeg lyst å ha den litt fin Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.